کد خبر: 864824
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نماينده امريکا در سازمان ملل: زمان براي مذاکره درباره تهديد کره‌شمالي به سر آمده است...
نماينده امريکا در سازمان ملل در اظهاراتي تند عليه پيونگ يانگ، تأکيد کرد كه زمان براي صحبت و مذاکره درباره «تهديد کره‌شمالي» به سر آمده است. همزمان مسئول فرماندهي «نيروهاي هوايي اقيانوس آرام» امريکا،‌ کره‌شمالي را «فوري‌ترين‌ تهديد» منطقه‌ خواند و بر آمادگي براي «پاسخگويي کشنده» به اين تهديد تأکيد کرد. خبرگزاري روسي با اشاره به اين اظهارات از تدارک امريکا براي حمله به کره‌شمالي خبر داد، به خصوص که روس‌ها در شوراي امنيت در برابر تحريم‌هاي خفه‌کننده ايستاده‌اند.
 
به گزارش فارس، در ادامه اظهارنظرات مقامات امريکايي عليه کره‌شمالي، اين‌بار نماينده امريکا در سازمان ملل بر پايان زمان مذاکره درباره تهديدات پيونگ يانگ تأکيد کرده است.  نيکي هيلي، يک‌شنبه شب بيانيه‌اي درباره کره‌شمالي منتشر کرده و به چين گفته که «بايد» تصميم خودش را در قبال مقابله با تهديدات کره‌شمالي اتخاذ کند.  هيلي ضمن نادرست خواندن برخي‌ گزارش‌ها مبني بر اينکه امريکا خواستار برگزاري نشست اضطراري شوراي امنيت سازمان ملل در روز دوشنبه شده است، افزود: موضوعيتي براي برگزاري جلسه اضطراري وجود ندارد، وقتي که چنين جلساتي هيچ نتيجه‌اي دربر ندارد. کره‌شمالي همين حالا هم تحت قطعنامه‌هاي متعدد شوراي امنيت قرار دارد و اين قطعنامه‌ها را با مصونيت از مجازات، نقض مي‌کند و البته همه اعضاي سازمان ملل به اين قطعنامه‌ها پايبند نيستند. 
 
هيلي در ادامه با تأکيد بر بي‌ارزش بودن (تصويب) يک قطعنامه ديگر شوراي امنيت گفت: اين ‌بدتر از هيچ کاري نکردن است، چراکه اين پيام را به ديکتاتور کره‌شمالي مي‌دهد که جامعه بين‌المللي، رغبتي به ايجاد چالشي جدي در برابر او ندارد. چين بايد سرانجام اين تصميم را بگيرد که آيا خواهان اتخاذ اين گام و اقدام اساسي هست يا نه. زمان براي حرف زدن و مذاکره، ‌به سر آمده است. اکنون خطر رژيم کره‌شمالي براي صلح بين‌الملل براي همگان روشن است.  اظهارات تهديدآميز از سوي امريکايي‌ها، به همين مورد محدود نمي‌شود. يک مقام ارشد نيروي هوايي ارتش امريکا کره‌شمالي را به پاسخ سريع و کشنده واشنگتن تهديد کرد.  
 
مسئول فرماندهي نيروهاي هوايي امريکا در اقيانوس آرام کره‌شمالي را «فوري‌ترين تهديد براي ثبات منطقه‌اي» خواند.  ژنرال ترنس جي اوشانسي گفت: «اگر از ما خواسته شود، ما آماده پاسخگويي کشنده، سريع و با نيرويي منکوب‌کننده در هر زمان و مکان مورد انتخابمان هستيم.»  اوشانسي افزود:‌ «ديپلماسي همچنان تقدم دارد، البته ما در حالي که براي بدترين سناريو برنامه‌ريزي مي‌کنيم، در قبال کشور و متحدانمان براي نشان دادن تعهد ناگسستني‌مان مسئوليت داريم.» همچنين در يک اقدام عملي ارتش امريکا بار ديگر سامانه دفاع موشکي تاد را بر فراز اقيانوس آرام آزمايش کرد. پنتاگون مدعي است اين آزمايش موشکي موفقيت‌آميز بوده است.  در بيانيه رئيس آژانس دفاع موشکي امريکا آمده است: يک موشک بالستيک ميانبرد به عنوان هدف توسط نيروي هوايي امريکا بر فراز اقيانوس آرام پرتاب شد که سيستم تاد که در آلاسکا مستقر است هدف را با موفقيت رهگيري و منهدم کرد.  اين پرتاب آزمايشي دو روز پس از پرتاب يک موشک بالستيک قاره‌پيما توسط کره‌شمالي انجام شده است. در پي اين پرتاب، ارتش امريکا و کره‌جنوبي با پرتاب موشک‌هاي سطح به سطح به اين اقدام کره‌شمالي پاسخ دادند. 
 
امريکا اخيراً آزمايش‌هاي مختلفي را روي سامانه موشکي تاد انجام داده و مدعي‌است موفقيت اين سامانه تاکنون صددرصدي بوده است. اوايل ماه جاري ميلادي، سيستم تاد براي نخستين بار يک موشک بالستيک را که از مجتمع نظامي واقع در کودياک آلاسکا پرتاب شده بود، هدف قرار داد و منهدم کرد.  کره‌جنوبي به دنبال استقرار چهار سامانه تاد در خاک خود است تا در مقابل تهديدات موشکي کره‌شمالي آمادگي لازم را داشته باشد. اين در حالي است که چين به عنوان تنها متحد کره‌شمالي با استقرار اين سامانه‌هاي دفاعي در کره‌جنوبي به شدت مخالف است و مي‌گويد اين اقدام تنها به تنش در شبه‌جزيره کره مي‌افزايد.  مجموع اين تحولات سبب شد خبرگزاري روسي اسپوتنيک در گزارشي بنويسد که ايالات متحده امريکا و متحدانش آماده استفاده از يک حرکت سريع، کشنده و منهدم‌کننده عليه کره‌شمالي هستند.
   
روسيه مانع خفه کردن کره‌شمالي
وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد تلاش‌هاي امريکا و ساير کشورها براي اينکه چين و روسيه را مسئول اوضاع کنوني در مسئله کره‌شمالي جلوه دهند، بي‌پايه و اساس است.  همچنين سرگئي ريابکوف، معاون وزير خارجه روسيه با انتقاد از پيش‌نويس قطعنامه پيشنهادي غرب در برابر پيونگ يانگ اعلام کرد: مسکو رويکرد تحريم‌هاي‌ خفه‌کننده عليه کره‌شمالي را نمي‌پذيرد.  ريابکوف گفت: روسيه شديداً مخالف اعمال تحريم‌هاي اقتصادي خفه‌کننده عليه کره‌شمالي است و اجازه تصويب چنين قطعنامه‌اي را در شوراي امنيت سازمان ملل نمي‌دهد.  خبرگزاري ايتارتاس روز دوشنبه به نقل از سخنان مقام روسي نوشت: در زمان حاضر، مذاکرات براي پيش‌نويس چند قطعنامه درباره مسئله کره‌شمالي در سازمان ملل جريان دارد که در آنها تشديد تحريم‌ها پيش‌بيني شده است.  ريابکوف در پايان گفت: اميدوارم طرف‌هاي مسئله کره‌شمالي خويشتنداري کنند. روسيه اقدامات تحريک‌آميز پيونگ‌يانگ را غيرقابل قبول مي‌داند و به همين دليل با کشورهاي ديگر از جمله امريکا و چين براي تنظيم متن پيش‌نويس قطعنامه درباره کره‌شمالي همکاري مي‌کند.
  
درسي از قذافي و يک آزمايش ديگر
دن کوتس، مدير اطلاعات داخلي دولت ترامپ گفت كه کيم جونگ اون، رهبر 33 ساله کره‌شمالي، ديوانه نيست و براي برنامه تسليحات اتمي کشورش منطق دارد.  وي افزود: «منطق لازم براي نگه داشتن تسليحات اتمي کره‌شمالي آن است که امريکا به آنها نشان داده براي بقاي اين نظام و کشور، داشتن تسليحات اتمي الزامي است.» مدير اطلاعات داخلي امريکا افزود: «متأسفم، ولي درسي که از ماجراي دست کشيدن از سلاح‌هاي اتمي در ليبي گرفته مي‌شود، اين است که «اگر سلاح هسته‌اي داري، هيچ وقت آن را به کسي تسليم نکن و اگر نداري، در پي به دست آوردن آن باش.» در دسامبر 2003 ليبي اعلام کرد که ذخاير تسليحات شيميايي و بيولوژيک و تأسيسات مرتبط با برنامه تسليحاتي اتمي ابتدايي خود را تسليم کرد و جورج دبليو بوش، رئيس‌جمهور وقت امريکا در تمجيد از اين حرکت ليبي آن را راهي به سمت روابط بهتر با ايالات‌متحده و ديگر کشورهاي آزاد خواند، اما در سال 2011 هم امريکايي‌ها به همراه ناتو، براي حمايت از مخالفان مسلح قذافي، بمباران ليبي را آغاز کردند.  
وزارت دفاع ملي کره‌جنوبي در گزارشي ادعا کرده است احتمال اين مسئله وجود دارد که کره‌شمالي کلاهک اتمي و قابليت موشکي خود را آزمايش کند. کره‌جنوبي ادعا کرده کره‌شمالي آماده انجام آزمايش‌هاي موشکي و اتمي بيشتر مانند آنچه اخيراً شليک کرده، در آينده نزديک است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
1
مطالب دن کوتس مدیر اطلاعات داخلی دولت ترامپ " در باره کره شمالی که پیونگ یانگ دیوانه نیست " اما درس درستی از عاقبت لیبی گرفته ست " بسیار قابل تامل می باشد " درسی که رئیس دولت یازدهم برای تهیه برجام از لیبی و داستان قذافی که برای نشاندادن حسن نیت خود " تاسیسات هسته ای لیبی را تخریب کرد " اما عاقبت دست مزدش را گرفت " نابودی لیبی و مرگ خفت بارش بود " گرفته نشد " تاسیسات هسته ای کشورمان را
جهت نشاندادن حسن نیت به اوباما یک جانبه تخریب کرد " برجامی بی حاصل تهیه شد " اکنون امریکا به دنبال سرکوب کردن قدرت نظامی ایران " از بین بردن موشک ها می باشد " که چنین تحریم هائی را اعمال می کند " کاش مقام های کشورمان " اینهمه کشور را درمسیر : ازمون و خطا : قرارندهند" ایا؟ درس گرفتن از تاریخ دنیا و تاریخ کشورمان " کار عاقلانه ای نمی باشد؟
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
مهر ناز گرامي
حق با شماست . البته اگر فرض را بر اين بگذاريم كه ايران نيت و قصدش توليد سلاح اتمي و استفاده از آن بوده است . اگر چه شايد اين قصد و نيت و آرزوي افرادي مانند شما باشد .
عقيده و راي شما و آرزوي جنابعالي هم هر چه باشد . چه خير و چه شر . اگر چه بسيار خطر ناك و همراه با . آينده و عاقبتي تار يك . اما . بهر حال به عنوان راي و عقيده يك شهروند ايران محترم است . ولي توليد سلاح اتمي و استفاده از آن عزم و اراده و خواست و هدف جمهوري اسلامي ايران و مسولين محترم درجه اول آن نبوده و نيست .
بر عكس
به دلايل متقن و مبرهن و مشخص و واضح و اعلام شده توسط جمهوري اسلامي ايران قصد و نيت و عزم ايران استفاده صلح آميز از داشتن تكنولوژي هسته اي بوده و هست و خواهد بود . به همين دليل هم ايران به مذاكرات اتمي تن داد.و به نتيجه اين مذاكرات يعني برجام تا بحال پاي بند است .
از طرف ديگر شما راست ميگوييد انرژي هسته اي ايران نقطه مهمي در چانه زني هاي سياسي بين ايران و طرف مقابل بود كه امروز اين نقطه مهم ديگر وجود ندارد .
البته اين به به اين معنا نيست كه ايران در مقابل طرف مقابل تمامي نقاط دفاعي از جمله سياسي و نظامي و امنيتي خود را از دست داده است . .
ولي . همانطور كه شما اشاره كرديد و در همين گزارش خوب جوان هم آمده چون لايه اوليه چانه زني محو شده طرف مقابل لايه هاي دفاعي بعدي يعني لايه هاي سياسي و نظامي و امنيتي ايران را هدف قرار داده و فشار مياورد .
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
پاسخ به ناشناس محترم "ایا؟ زمانی که انیشتن اتم را شکافت قصدش این بود که از این پیشرفت علمی " بمب اتم بسازد " البته که چنین نبود " چرا؟شما به جهات مثبت این پیشرفت علمی نگاه
نکردید " هر پیشرفت علمی دوسویه دارد " فقط باید دید نگاه به استفاده به این پیشرفت علمی چگونه می باشد " قسمت منفی از شکافت اتم را امریکا با بمب اتم جهت افکار استکباری خود برای تسلیم ژاپن در هیروشیما وناکازاکی استفاده کرد" وعامل نابودی انسان های بسیار در یک لحظه "و از بین رفتن محیط زیست ان مکان درالوده شدن به رادیو اکتیو برای سالهای متمادی شد " اکنون کشورهای روسیه "پاکستان "هند "فرانسه "انگلیس "اسرائیل تاسیسات بمب هسته ای دارند" اما همه این کشورها فاجعه استفاده از ان را در هرگوشه ای از جهان که باشد را " خوب می دانند "چرا؟ تفکر رهبرمان که بیان داشتند " کشورایران به دنبال بمب هسته ای نیست " را باور نکردید ؟ چرا؟ فکرمی کنید دفاع از تاسیسات هسته ای در کشورمان که بابت ان چندین دانشمند کشورمان ترور شد " حتما در پشت ان باید تفکر خطرناک خوابیده باشد " این تفکر را امریکا واسرائیل دارند " که نگاه استکباری به دنیا دارند " انان حتی پیشرفت اقتصادی را برای کشورمان نمی خواهند " به مسئله تحریم ها که اکنون شامل ایران "کوبا "ونزوئلا " روسیه "کره شمالی " سودان "ودراینده هم نصیب چین هم خواهد شد" دقت کن " امریکا هرکشتاری که لازم باشد در دنیا انجام می دهد"تا بتواند بگوید من اقایدنیا هستم "همه باید ازمن اطاعت کنند"ایا؟ در قرن بیست ویکم چنین تفکری جای دارد؟ ناشناس محترم امریکا از علوم ازمایشگاهی برای ساخت ویروس های مرگباری استفاده
می کند " که انها را در کشورهای قاره افریقا ازمایش می کند " حرف هر ایرانی وطن پرست باید چنین باشد " هرکشوری که نگاه استکباری به کشورت داشت " قابل اعتماد نیست.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
0
با اجازه جوان عزيز چون اين بحث بخصوص از نظر جوانان فاخر ايراني و عموم بسيار مفيد و حياتيست و سوالات و جواب هاي كليدي در آن مطرح است اگر جوان عزيز اجازه بدهند بدون توجه به دفاع يا رد عقايد مهر ناز گرامي نكاتي مطرح شود .
ببينيد . فعاليت هاي هسته اي ايران از بدو شروع تا زمان آغاز مذاكرات هسته اي سألها به طول انجاميد . پيشرفت علمي هسته اي ايران هم سالها پس از انقلاب ادامه داشت . اما اين كه تصور كنيم كه پس از مذاكرات و توافق هسته اي بقول بعضي ها از جمله مهر ناز گرامي اين پيشرفت علمي ناگهاني سقوط كرد يا متوقف شد به اعتبار گفته هاي افرادي مانند رييس سازمان انرژي اتمي ايران جناب آقاي دكتر صالحي يا آقاي عراقچي مذاكره كننده ارشد مذاكرات هسته اي صحيح نيست . اين آقايان و تيم آنها هم از معتبر ترين كارشناسان مورد تاييد جمهوري اسلامي ايران بودند و هستند . از كلام آنها چنين بر ميايد كه پيشرفت ها در زمينه هسته اي پس از مذاكرات و توافق هسته اي همچنان آدامه دارد .
ولي فاز و روش ها از نگاه همه متخصصين داخلي و بين المللي شفاف تر و به روزتر اند . اتفاقا دليل بخشي از عصبانيت نا بجا و ناحق و سياسي رييس جمهور جديد طرف مقابل هم همين آدامه پيشرفت علمي ايران در زمينه تكنولوژي هسته اي پس از توافق هسته اي ميباشد . بايد توجه داشت كه موضوع توافق هسته اي و فعاليت هاي آتي هسته اي از نظر سياسي موضوعي فرا جناحي و مليست . بايد مواظب بود كه اين موضوع حياتي و ملي دست مايه امتياز گيري سياسي هيچ گروه يا جناح سياسي قرار نگيرد .
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
0
0
پاسخ به ناشناس محترم" تفاوت نگاه من وشما در اینستکه "انچه که اعضائ دولت یازدهم بیان کردند"شما بی کم وکاست قبول دارید" اما من نگاه متخصصین دیگر را که در این زمینه اظهار نظر
کرده اند را " عاملی جهت تردید درنگاهم وحتی توجه به گفتارهای ضدونقیضی که خود دولت در امارها ومطالبش بیان
می کرد " در نظرم می باشد " ضمنا وندی شرمن در سخنرانی خود بیان کرد " معنای کلمه LIFT برداشت تحریم ها نمی باشد " تعلیق تحریم ها بوده " حتما زبان انگلیسی تیم مذاکره کننده انقدر نبوده "که تفاوت معنای کلمه را تشخیص دهند " کما به اینکه انان در زمان تهیه برجام هم روی این مسئله بسیار مانور می دادند " اما تیم مذاکره کننده ما انکار می کرد " در هرصورت برجام یک سویه را نصیب ایران کردند" بافشار لابی های صیهونیست ها " ترامپ قصد از بین بردن محدودیت زمانی برجام
وبازرسی ها را در کارخود قرار داده " اکنون هم بازرسی مکان های نظامی را می خواهد " بنابراین کم کم به شرایط قبل از تهیه برجام می رسیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار