کد خبر: 864685
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
آیین نکوداشت آیت‌الله مشگینی در اردبیل برگزار شد
در این مراسم که با حضور میهمانان کشوری، مسؤولان استانی و آحاد مردم در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، ‌نماینده ولی فقیه در کشور آذربایجان با برشمردن ویژگی‌های آیت‌الله مشگینی خاطراتی را از دوران همراهی او بیان کرد.

به گزارش خبرنگارجوان انلاین از اردبیل، حجت‌الاسلام سید علی اکبر اجاق‌نژاد گفت: آیت‌الله مشگینی اعتقاد راسخ به حاکمیت اسلام و ولایت فقیه در جامعه داشت و همواره سعی می‌کرد اولاتر از نگاه سیاسی به این مسئله با نگاه دینی توجه کرده و زمینه اعتلای ارزش‌های اعتقادی و اسلامی را فراهم بیاورد.

وی با بیان اینکه جلوت و خلوت آیت‌الله مشگینی یکی بود و به هیج‌وجه سعی نمی‌کرد تا در مسئله‌ای تجاهرسازی کند، گفت: آیت‌الله مشگینی فردی آرام با سعه صدر بالا به دور از منیت و وابستگی به نفسانیت بود که سعی می‌کرد مسلط بر نفس خود در همه موضوعات تصمیم‌گیری کرده و اقدام کند.

‌نماینده ولی فقیه در کشور آذربایجان مراقبت او را از تمام اعضای بدن به ویژه گوش، چشم و اعضای حسی یادآور شد و گفت: نخوردن، نخوابیدن و نپوشیدن برای آیت‌الله مشگینی آسان بود چرا که آن مرد حقیقی بر نقس خود مسلط بود و با اشرافیت تمام در کارها سعی می‌کند حرکتی درست و منطقی را انجام دهد.

امروز در گرامیداشت سالروز رحلت آیت‌الله میرزاعلی اکبر مشگینی علاوه بر اردبیل در زادگاهش مشگین‌شهر نیز مراسم  بزرگداشتی برگزار شد تا یاد و خاطره این عالم ربانی گرامی داشته شود.

آیت‌الله مشگینی در سال 1300 در شهر مشگین‌شهر به دنیا آمد و بعد از تحصیلات اولیه به قم عزیمت کرده و تحصیلات حوزوی را ادامه داده و در مبارزات انقلابی نیز نقش بی‌نظیر داشت.

‌َآیت‌الله مشگینی بعد از پیروزی انقلاب سمت امام جمعه قم و همچنین ریاست مجلس خبرگان رهبری را در دوره اول تا چهارم بر عهده داشت که در 8 مرداد سال 1386 به دیار باقی شتافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر