کد خبر: 864683
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور:
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: جشنواره اخلاق عملی آیت‌الله مشگینی به عنوان یک پیشنهاد از سوی علما و روحانیون قرار است در کشور برگزار شود.

به گزارش خبرنگارجوان انلاین از اردبیل، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در مراسم نکوداشت آیت‌الله مشگینی در اردبیل با اشاره به پیشنهاد برگزاری جشنواره اخلاق عملی با محوریت آیت‌الله مشگینی در حوزه‌های علمی و دانشگاه‌ها گفت: ما باید با معرفی شخصیت علمی و عملی آیت‌الله مشگینی نسل امروز و آینده را به سمت اخلاق معنوی سوق دهیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره می‌تواند همچون جشنواره‌های خوارزمی زمینه اعتلای اخلاقی را در جامعه فراهم آورد، افزود: ما با کمک حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسان و علما و فضلا سعی خواهیم کرد تا این جشنواره را همه ساله برگزار کنیم تا در سالگرد رحلت آیت الله مشگینی به برگزیدگان جوایزی اهدا شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور بیان کرد: ما آیت‌الله مشگینی را به خاطر شخصیت ارزشی، ‌دینی، اعتقادی و اخلاقی قابل احترام، تکریم و ارزشمند می‌دانیم و بر این باوریم هر کس در این مسیر گام بردارد برای ما ارزشمند است و اگر ذره‌ای از این ارزش‌ها فاصله بگیرد قطعا راهمان را از او جدا می‌کند.

تقوی فلسفه و اهداف برگزاری چنین نکوداشت‌هایی را تقویت بنیان‌های اعتقادی و دینی،‌ ارزشی، الگوسازی در جامعه برای نسل آینده، معرفی ویژگی‌های آیت‌الله مشگینی همچون عبد الهی بودن، تجلیل از مفاخر و چهره‌های علمی و فرهنگی، تبیین  و تشریح میراث فرهنگی و معرفی این الگوهای علمی و عملی برای نسل امروز و آینده توصیف کرد و افزود: قطعا این نکوداشت‌ها زمینه توسعه و نشر ارزش‌های معنوی‌تر را در جامعه فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مشگینی دو دهه امام جمعه شهر جهاد و مجاهدت قم بود، تصریح کرد: آیت‌الله مشگینی در دوره مسئولیت امام جمعه قم 380 خطبه ارزشمند برای مردم ارائه کرد تا زمینه هدایت و غبارروبی دل‌های زنگار زده فراهم آید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه امسال در کل کشور آیین‌های تجلیل از این شخصیت وارسته برگزار شده است، عنوان کرد: آیت‌الله مشگینی حق بزرگی بر گردن حوزه علمیه قم، روحانیت و نظام اسلامی دارد و قطعا اکثر نمایندگان مجلس خبرگان و علمای امروز شاگردان چنین شخصیت وارسته و فرزانه‌ای بودند.

تقوی با بیان اینکه 60 سال آیت‌الله مشگینی استاد بی‌نظیر حوزه‌های علمیه قم بودند، یادآور شد: بسیاری از ائمه جمعه کشور و مراجع و علما از درس فقاهت، اجتهاد و اخلاق آیت‌الله مشگینی استفاده کردند و به صراحت می‌توان گفت که این شخصیت از ارکان علمی و تربیتی حوزه‌های علمیه بودند.

وی با تشبیه ایشان به سلمان زمان گفت: آیت‌الله مشگینی همچون سلمان فارسی که همراه پیامبر اکرم (ص) بود همراه صدیق انقلاب، امام و رهبری معظم انقلاب بودند که همواره انقلاب از وجود او سود برده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور به مسئله معاشرت به عنوان یک امر مهم اشاره کرد و گفت: باید خانواده‌ها در سبک زندگی و مسیر تربیتی فرزندان خود مراقب باشند تا زمینه معاشرت با افراد صالح و شایسته برای فرزندان آنها فراهم آید چرا که دوستان خوب و شایسته می‌تواند زمینه‌ساز ارکان تربیتی موثر در افراد محسوب شود.

تقوی از آیت‌الله مشگینی به عنوان استاد برجسته اخلاق یاد کرد و گفت: ما در حوزه‌های علمیه اساتید کمتری را داریم که به خود جرائت می‌دهند درس اخلاق را برای علما، فضلا و روحانیون ارائه کنند که در بین آنها آیت‌الله مشگینی همواره درس اخلاق و تربیتی‌اش مشتاقان بسیار زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه درس اخلاق می‌تواند زمینه‌ساز تربیت و تعالی برجسته باشد، افزود: ما معتقدیم اول باید دل آماده و مهیا باشد سپس مغز انسان بتواند درست مفاهیم را درک کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه امروز جامعه بشریت از بی‌سوادی و بی‌دانشی رنج نمی‌برد بلکه از دل تاریک رنج می‌برد، گفت: فردی که بمب اتمی در هیروشیما ریخت باسواد بود اما دلی تاریک و بیمار داشت بلکه به همین دلیل ما امروز نیازمند ان هستیم تا موضوع علم و عمل به عنوان یک مسئله مهم در دل انسان جای گرفته و زمینه صعود او را فراهم آورد.

تقوی از آیت‌الله مشگینی به عنوان عالم عامل یاد کرد و گفت: هدایت آیت‌الله مشگینی مسئولیت هدایتی که آیت‌الله مشگینی بر عهده داشت به خوبی توانست آن را به انجام برساند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر