کد خبر: 864681
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
رئیس انجمن ملی زنبورداران ایران :
رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران گفت: عده‌ای خواسته و یا ناخواسته با مطرح کردن عسل تقلبی درصدد بدنام کردن اردبیل و تولید عسل سبلان هستند تا به این عرصه ضربه وارد کنند.

به گزارش خبرنگارجوان انلاین از اردبیل، عبدالرضا بیگناه اظهار کرد: جای گلایه است که یکی از مجریان رادیو جوان اخیرا مطلبی را در فضای مجازی منتشر کرده که به رغم تصاویر فروش عسل با موم در یک ظرف بهداشتی و استاندارد عنوان تقلبی بر فروش این محصولات گذاشته و با درج مطالبی غیرواقعی تولیدکنندگان عسل را به باد انتقاد گرفته است.

وی گفت: امکان ندارد که عسل باموم تقلبی باشد و یا در ظرفی که برای فروش عسل تولید شده بتوان عسل بی‌کیفیت بسته‌بندی کرده و به مردم عرضه کرد.

رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند زحمات زنبورداران را که سالانه برای تولید عسل همواره در کوچ از شهر به شهر دیگر هستند تقلبی معرفی کنند، افزود: این زنبورداران که با هزاران زحمت و تحمل سخت‌ترین شرایط اقدام به تولید عسل کرده تا این منبع الهی را که به عنوان شفای له‌الناس معرفی شده به دست مردم برسانند شایسته چنین عناوین متقلبانه نیستند.

وی گفت: برای افزایش توان تولید و تقویت و تغذیه نوزادان زنبور استفاده از شکر در هر زنبورستانی امری طبیعی است که قطعا این شکر طبیعی با شیره گل‌ها و همچنین ماده تولید شده در دهان زنبور آمیزش پیدا کرده و محصولی ارزشمند تولید می‌شود که دارای خواص بی‌نظیر در امر درمان و تغذیه است.

رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران با انتقاد از افرادی که می‌خواهند بر روی چنین محصول ارزشمند و طبیعی عنوان تقلب بگذارند تصریح کرد: آیا اگر زنبورداران از چنین افراد اهل رسانه شکایت را مطرح کنند آیا آنها توان پاسخگویی خواهند داشت که در این باب چه بهتر است افراد فاقد ناآشنا و اهالی رسانه قطعا ازنقطه نظرات کارشناسان و ارائه طریق آنها استفاده کرده و مطالب درست و صحیحی را در رسانه‌های خود منعکس کنند.

بیگناه با بیان اینکه در استان اردبیل دو محصول ارزشمند عسل و سیب‌زمینی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود، عنوان کرد: سالانه بیش از 12 میلیون گردشگر به این استان سفر می‌کنند که اگر هر کدام از این مسافران و گردشگران تنها یک کیلو عسل بخرند بیش از 36 هزار تن فروش عسل و عواید آن نصیب استان می‌شود اما جای تامل است که چرا  عده‌ای می‌خواهند چهره استان را تخریب کرده و به وجهه ارزشمند تولید عسل سبلان صدمه و خدشه وارد کنند.

بساط عسل‌فروشی‌های بین راهی برچیده شده است

رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران با قدردانی از همت استاندار اردبیل، سازمان جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، پلیس راه، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در برخورد با عسل‌ فروشی‌های بین راهی گفت: ما اوایل امسال خواستار همت مسؤولان در برچیدن بساط عسل فروشی‌های بین راهی شدیم چرا که تعدادی افراد غیرزنبوردار به نام زنبور دار در محور اردبیل – سرعین با نام عسل سبلان در شیشه‌های رنگی و غیراستاندارد اقدام به فروش این محصول می‌کردند که به نظر می‌رسد برخورد جدی با این فروشندگان انجام شده است.

بیگناه یادآور شد: با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در این حوزه و همت دادستان سرعین و نیر این معضل چندین ساله حل شده و ما امیدواریم امسال و در فصل گردشگری امکان فروش محصول ارزشمند عسل ناب سبلان به مسافران و گردشگران فراهم آید.

وی افزود: انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران در دو سال اخیر تلاشش را آغاز کرده تا زنبورداران را از تولید تک محصولی خارج کرده و آنها را ترغیب و تشویق به تولید انواع محصولات همچون زهر زنبور، برموم، ژل رویال، موم زنبور، گرده عسل و ... کرده تا امکان صادرات این محصولات فراهم آید.

رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران عنوان کرد: در بسیاری از کشورها زهر زنبور، ژل رویال، برموم با قیمت بسیار گزاف به فروش می‌رسد که در همین راستا تلاش ما بر این است تا زنبورداران را ترغیب و تشویق متنوع این محصولات کنیم.

 

زنبورداران بومی از دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی استفاده کنند

بیگناه با بیان اینکه انجمن با حمایت اتاق ایران و همت مسوولان استانی اقدام به برگزاری دوره‌های مختلف برای زبنورداران کرده است، یادآور شد: با دعوت از اساتید برجسته تولید محصولات کندو از سوی مسؤولان جهاد کشاورزی و اتحادیه تعاونی زنبورداران سعی در برگزاری این دوره‌ها زیر نظر سازمان یونیدو کردیم که به مدت سه روز دوره آموزشی ژل رویال در حال برگزاری است که برای شرکت‌کنندگان گواهی حضور در این دوره‌ها ارائه می‌شود.

وی با انتقاد از عدم حضور گسترده و گرم زنبورداران در این دوره‌های آموزشی گفت: جای تاسف است که اغلب زنبورداران استان اردبیل انگیزه و رغبتی برای حضر در این دوره‌ها نشان نمی‌دهند اما از سایر مناطق کشور همچون نجف‌آباد ، زنبوردارانی در این دوره‌ها شرکت کرده و از آموزش‌های جدید و مدرن در حوزه تولید محصولات کندو آشنا می‌شوند.

رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران تولید محصولات کندو را متنوع،‌ ارزشمند و در مسیر تولید ثروت بسیار شایسته توصیف کرد و گفت: نباید زنبورداران ما به تولید تک محصول عسل اکتفا کنند بلکه ضروری است با تولید محصولات متنوع به سمت صادرات، اشتغال افزون‌تر و درآمد مکفی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه نباید زنبورداران خود را از یادگیری و آموزش‌های جدید بر روی فنون نوین زنبورداری بی‌نیاز ببینند، گفت: در کشور ما در حال حاضر شاهد تولید 70 هزار تن محصول عسل هستیم و این در حالی است که در خود استان اردبیل ما 5 برابر شرایط کنونی امکان توسعه و افزایش تولید عسل را داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر