کد خبر: 864577
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
در سال 97 برگزار می شود
اولین کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی سال 97 برگزار خواهد شد.

اولین کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی سال 97 برگزار خواهد شد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در نشست شورای سیاستگذاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی در اراک افزود: امام خمینی (ره) در ابعاد شخصیتی و نظریه های علمی، عقیدتی، فرهنگی و اجتماعی الگویی منحصر به فرد جامعه است و نخبگان فکری و گروه های مرجع باید به ابعاد و ویژگی های شخصیتی امام راحل بیش از پیش بپردازند.
امام جمعه اراک ادامه داد: کنگره ملی دفاع مقدس در استان های مختلف برگزار شده اما این کنگره در استان مرکزی به لحاظ نقش امام راحل در این دوران طراحی شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: کمیته علمی این کنگره باید با ابزارهای مختلف دستمایه ای را تدارک بیند که در خور شان امام خمینی (ره) و شهدا باشد و این برنامه با محتوای اثرگذار برگزار شود.
وی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت سرمایه بزرگی است که در لوای اندیشه دینی و از قیام عاشورا تا کنون زنده نگه داشته شده و مناسبات و مصادیق این مهم در زمان کنونی باید به بهترین شکل و شیوه و بیانی اثربخش بیان شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: شمار شهدای قبل از دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیز کم نیست و شاخص ترین آنان پدر حضرت امام خمینی (ره) و امیرکبیر است و باید در کنگره استان مرکزی با شیوه ای جذاب و با محتوای قابل قبول به شهدای آن دوران نیز توجه ویژه شود.
وی تصریح کرد: سبک بیان برخی مسائل از جمله به ویژه حوزه فرهنگی اجتماعی در کشور نیازمند اصلاح و بازنگری است و برای دستیابی به این تغییرات مهم باید به الگوی ایرانی اسلامی با مولفه های هدفمند پرداخته شود.
سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گزارشی از اقدام های انجام شده در خصوص اولین کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی از سال 93 تاکنون را ارایه کرد.
اولین کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی سال 97 برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر