کد خبر: 864576
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
رییس پلیس راه استان مرکزی خبر داد:
رییس پلیس راه استان مرکزی گفت: حوادث جاده ای منجر به فوت در محورهای ارتباطی این استان امسال نسبت به مدت مشابه قبل چهار درصد کاهش یافت.

رییس پلیس راه استان مرکزی گفت: حوادث جاده ای منجر به فوت در محورهای ارتباطی این استان امسال نسبت به مدت مشابه قبل چهار درصد کاهش یافت.

سرهنگ ایرج کهریزی رییس پلیس راه استان مرکزی در نشست خبری روسای پلیس راه و راهور فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: بیشترین علت تصادفات امسال در استان کم توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده که 60 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: انحراف به چپ نیز 13 درصد از کل تصادفات را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ کهریزی اظهار کرد: 49 درصد از تصادف های امسال در محورهای مواصلاتی استان مرکزی از نوع واژگونی است و بیشترین تصادفات در محورهای آزاد راه به خصوص در آزاد راه ساوه - تهران و ساوه - همدان رخ داده است.
وی عنوان کرد: از ابتدای طرح تابستانی تا کنون تصادفات فوتی 14 درصد کاهش دارد و بیشترین تصادف ها با فراوانی 44 درصد در محورهای فرعی و روستای رخ داده است.
رییس پلیس راه استان مرکزی افزود: 32 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد که بیشترین نقاط مربوط به شهرستان های ساوه و شازند است.
سرهنگ کهریزی ادامه داد: 26 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد که شامل هشت دوربین در محور آزاد راه ساوه - همدان، 11 دوربین در محور ساوه- تهران، پنج دوربین در محور اراک - بروجرد و 2 دوربین در محور اراک - سلفچگان نصب شده است.
وی عنوان کرد: میانگین تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان روزانه 500 هزار دستگاه است و تعداد 62 دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد.
رییس پلیس راه استان مرکزی بیان کرد: مجموع 90 درصد از راه های استان به صورت راه های 2 طرفه و 10 درصد یک طرفه هستند.
سرهنگ ابوالفضل امیدی افزود: بیشترین علت تصادفات درون شهری رعایت نکردن حق تقدم و کم توجهی به جلو بوده که بیشترین تصادفات نیز مربوط به شهرستان های اراک و ساوه است.
وی ادامه داد: ۶۰ دوربین فعال در سطح استان وجود دارد که تخلفات راهنمایی و رانندگی را ثبت می کند و از این تعداد ۳۹ دوربین در مرکز استان است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تصریح کرد: با توجه به آلودگی شهرستان اراک، برخورد با اهمال از معاینه فنی خودرو 37 درصد نسب به چهار ماه سال گذشته افزایش دارد و خودروهای دود زا پس از فک پلاک به تعمیرگاه منتقل می شود تا مشکل آن ها برطرف شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر