کد خبر: 864461
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
رئیس شورای اسلامی شهر کرج:
رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: این شهر تنها عنوان کلانشهر را یدک می کشد و به لحاظ سرانه های خدماتی زیر خط فقر قرار گرفته است.

محمود دادگو با بیان مطلب فوق اظهار داشت: کرج صرفاً از بُعد جمعیتی در قامت یک کلانشهر مطرح است در غیر این صورت حتی از حمل و نقل ریلی درون شهری نیز برخوردار نیست و شاهدیم که در اثر مهاجرت بی رویه و ساخت و سازهای بی کیفیت شهر در آستانه چه تهدیدهایی قرار گرفته است. امروز سوغاتی کلانشهرها چیزی جز ترافیک و آلودگی هوا نیست.

 وی با بیان اینکه دولتها باید برای درآمدهای پایدار کلانشهرها تدبیر اندیشی نمایند و به بحران فقر سرانه های خدماتی پایان بخشند، عنوان کرد: اکنون بیشتر از 30 درصد جمعیت ایران در شهرهای بزرگ سکونت دارند و رفع نیازهای این میزان جمعیت نیازمند برنامه ریزی دقیق و تعریف پروژه های متعدد زیرساختی است و باید به سمت و سویی حرکت کنیم که کلانشهرها به معنی واقعی کلمه کلان و منسجم اداره شوند.

 این مسئول شهری در ادامه بیان داشت: گرچه در حال حاضر پروژه های خوبی در کرج استارت خورده اما به معنای استاندارد و حقیقی کلمه با یک کلانشهرها تفاوت های آرمانی دارد و در بحث دفع فاضلاب شهری، ساماندهی ترافیک، رفع آلودگی هوا، تامین نیاز شهروندان به فضای سبز و سرانه های ورزشی و فرهنگی با مشکلات عدیده ای مواجه می باشیم.

 دادگو اظهار امیدواری کرد که نحوه اداره کلانشهرها در شورای عالی استانهای کشور مورد بازخوانی و بازبینی قرار گیرد تا شرایط زندگی در شهرهای بزرگ بهبود یابد و شهروندان در بستر مناسب تری قادر به دریافت خدمات مورد نیاز باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار