کد خبر: 864460
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
مدیرعامل آبفای البرز خبرداد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با اشاره به فعالیت های 4 سال گذشته این شرکت، گفت: در دولت یازدهم علاوه بر افزایش چشمگیر حجم مخازن آب و توسعه فاضلاب شهری، سرمایه گذاران بخش خصوصی فعالانه به اجرای طرح های این شرکت ورود کردند.

غلامرضا رضایی فر اظهار داشت: با حمایت دولت تدبیر و امید سرانه حجم مخازن در مدار آب این استان از 926 لیتر در دولت دهم به یکهزارو 100 لیتر در دولت یازدهم رسید که این افزایش به خاطر ساخت مخازن جدید و متعادل سازی فشار شبکه ها به وجود آمده است.

وی ادامه داد: میزان پوشش جمعیتی شبکه فاضلاب البرز از 7 درصد در دولت دهم به 25درصد در دولت یازدهم رسیده است.

رضایی فر متوسط تعداد حوادث در شبکه های آب استان البرز در دولت دهم 12 فقره در هر کیلومتر عنوان کرد و گفت: در دولت یازدهم به 9 فقره در کیلومتر کاهش یافت و این امر به خاطر انجام اصلاح شبکه و مدیریت فشار شبکه محقق شد.

مدیر عامل شرکت آبفای البرز ، تراکم انشعاب آب در دولت دهم 123 فقره در کیلومتر اعلام کرد و گفت: در دولت یازدهم به 140 فقره در کیلومتر رسید که در دولت یازدهم استان البرز به خاطر واگذاری بیشتر انشعاب آب به متقاضیان رتبه نخست کشوری را به دست آورد.

وی نسبت حجم برداشت از سفره های زیر زمینی استان در دولت دهم را 91 درصد اعلام کرد که با احداث سامانه پمپاژ اضطراری خط طالقان به رجایی شهر کرج به 79 درصد در دولت یازدهم رسید.

مدیرعامل آبفای البرز گفت: تعداد انشعاب فاضلاب به مردم استان در دولت دهم 47 فقره در هر کیلومتربیان کرد و گفت : در دولت یازدهم به 100 فقره در کیلومتر رسید.

رضایی فر اظهار داشت: میزان پرداخت غیرحضوری قبوض آب در دولت یازدهم 89 درصد بود که در دولت یازدهم به 94 درصد رسیده است.

وی نسبت پساب به فاضلاب جمع آوری شده در دولت دهم 88 درصد اعلام کرد و افزود: در دولت یازدهم این شاخص به عدد 92 درصد افزایش یافت.

مدیرعامل آبفای البرز گفت: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های آبفا ازرقم صفر در دولت دهم به یکهزارو900 میلیارد ریال در دولت دوازدهم رسید.

رضایی فر در توضیح سرمایه گذاری ها بیان داشت: در دولت دهم قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی به صورت کنسرسیوم متشکل از شرکت های خارجی و ایرانی برای احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج به صورت فاینانس خارجی منعقد شد اما به دلیل مشکلات حقوقی و اجرایی از سوی سرمایه گذاران ذیربط ، شروع عملیات راکد ماند.

وی ادامه داد: در اعتبارات دولت یازدهم با درایت مدیریتی در سطح کشور و استان البرز ، پیگیری های تخصصی و حقوقی و مهندسی موجب شد تا این پروژه در دولت تدبیر و امید فعال شود و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 52 درصد در حال احداث است.

رضایی فر پیش بینی کرد که این پروژه تا پایان سال 96 به بهره برداری برسد.

مدیرعامل آبفای البرز در خصوص میزان رضایتمندی مردم از عملکرد این شرکت در دولت دهم و یازدهم گفت: در دولت دهم این رضایمندی 87 درصد بود که به 89 درصد در دولت یازدهم رسید.

وی با بیان اینکه هیچ طرح اقتصادمقاومتی در بخش آبفای البرز در دولت دهم اجرا نشد ، بیان داشت: اکنون یک طرح در این بخش در دست اقدام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار