کد خبر: 864434
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی:
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی از اعطای مجوز ساخت سومین فیلم مستند در این شهرستان با نام "حاج ملا آقا" از عرفای نامی این شهرستان خبر داد.
 رضا با بیان اینکه این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی "عباس نادعلی" و "محمد تاجعلی " تولید می شود گفت: تصویربرداری این مستند که به زندگی یکی از عرفای شهرستان میامی می پردازد به زودی آغاز می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی تصریح کرد: این سومین مجوز اخذ شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که در حوزه تصویربرداری شهرستان میامی بعد از استقرار این نمایندگی صادر شده است.

تاجعلی، تهیه کننده مستند حاج ملا آقا نیز گفت: تصاویر این فیلم مستند در کلاته‌های شرقی از جمله روستای پویه و منطقه جاجرم برداشته می‌شود.

وی افزود گفت: این فیلم به گوشه‌هایی از زندگی عرفانی حاج ملا آقا بابا شریفی یکی از عرفای نامدار منطقه می پردازد  که برای اولین بار در شهرستان میامی این مستند تهیه شده است.

مرحوم حاج ملا آقا شریفی (ره) در سال ۱۳۲۶ پس از اخذ اجتهاد از حوزه نجف به جاجرم آمدند و به مدت بیست سال امامت جماعت آنجا را برعهده داشت.

در سال ۱۳۴۶ به روستای پویه (در میانه راه جاجرم - میامی و نزدیکی روستای کوهان) مهاجرت کرده و دو سال بعد در مهرماه ۱۳۴۸ دارفانی را وداع گفته و به رحمت ایزدی پیوست .

مرحوم حام ملا آقای بابای شریفی دوست نزدیک و هم درس آیت‌ا... العظمی سیدحسن موسوی بجنوردی، از اهالی روستای خراشای جاجرم و از مراجع بزرگ حوزه نجف و یکی از جانشینان آیت‌ا... العظمی بروجردی، بود.

حاج ملا آقا شریفی فردی عالم، زاهد و با تقوا بودند که متاسفانه آنگونه که شایسته بوده شناخته شد.

مرقد این عارف نامی در قبرستان قدیمی میان روستای پویه از توابع شهرستان میامی در ١٥ کیلومتری مرکز شهرستان میامی واقع است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر