کد خبر: 864432
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان:
مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان سمنان سرانه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در این استان را چهار ساعت نفر به ازای هر شهروند این استان اعلام کرد.
ابراهیم محمودی  با بیان اینکه سمنان از استان‌های پیشروی کشور در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است اظهار کرد: با وجود گستردگی بالای سرزمینی و جمعیت پایین و همچنین تراکم جمعیت، استان سمنان از استان‌های برتر کشور در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه بیش از 6000استاندارد آموزشی تدوین شده در فنی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: این استانداردها تقریبا همه بخش‌های آموزشی مورد نیاز در گستره جغرافیایی استان را در بر می‌گیرند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه تا پایان امسال بالغ بر دو میلیون و 600هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای تنها در بخش دولتی این استان هدفگذاری شده تصریح کرد: در بخش خصوصی نیز برای یک میلیون و 100هزار نفر ساعت آموزش که عمدتا از طریق آموزشگاه‌های آزاد ارائه می‌شود برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون625 هزارنفر ساعت از آموزش‌های امسال در بخش دولتی و بیش از 320هزار نفر از تعهد بخش خصوصی ارائه شده گفت: ماباقی این تعهدات تا پایان سال جاری ارائه خواهد شد.

محمودی در پاسخ به پرسشی در خصوص اثربخشی این آموزش‌ها گفت: اثربخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مهمترین اولویت‌های آموزشی در این سازمان است و از این رو با جدیت و حساسیت بالا بر آن نظارت می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های مختلف در پایان دوره‌ها  افزود: براساس آمار بیش از 67 درصد شرکت کنندگان در این دوره موفق به اخذ نمره قبولی می‌شوند و حدود 40درصد نیز به دلیل عدم کسب حدنصاب موفق به دریافت گواهینامه نمی‌شوند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان سمنان ادامه داد: میانگین قبولی در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کشور 60درصد است و استان سمنان از نظر درصد قبولی از استان های برتر کشور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر