کد خبر: 864083
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد:
تولیت آستان قدس رضوی گفت: بیمارستان رضوی فرصتی برای محرومان و نیازمندان است تا بتوانند از امکانات پیشرفته پزشکی بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم آغاز بکار همایش درمان مداخله‌ای انسداد مزمن عروق کرونری(CTO) که در بیمارستان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه آمار رو به رشد امراض قلبی-عروقی و سرطان‌ها نگران کننده است، عنوان کرد: آستان قدس رضوی از برگزاری چنین نشست‌های علمی که به افزایش سلامت در جهان منجر شود، استقبال می‌کند و انتظار دارد راهکارهای عملی در رابطه با پیشگیری از امراض در این قبیل نشست‌ها ارائه شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: اعضای هیئت علمی با توان بالای دانشی در بیمارستان رضوی در حال فعالیت در رشته‌های مختلف هستند که این میزان از توان در مراکز درمانی تخصصی کمتری در کشور وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این بوده که تجهیزات موجود در بیمارستان رضوی به اندازه تمام بیمارستان‌های مجهز دنیا باشد و به همین علت بیشتر درآمدهای این بیمارستان صرف خرید تجهیزات و به روز کردن خدمات آن می‌شود.

وی برگزاری این نشست علمی در مشهد مقدس و در جوار بارگاه حضرت ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا(ع) را فرصتی مغتنم برای آشنایی هرچه بیشتر پزشکان و متخصصان داخلی و خارجی با طب الرضا(ع) معرفی و عنوان کرد: آستان قدس رضوی به دلیل انتصاب به عالم آل محمد می‌تواند به عنوان مرجعیت علمی در منطقه مطرح شود؛ تبدیل شدن مشهد به قطب سلامت منطقه به هیچ عنوان موضوعی دور از ذهن نبوده و قابل تحقق است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: مشهد علاوه بر برخورداری از دانشمندان و متخصصان برجسته از مراکز و ظرفیت‌های درمانی بسیار خوبی از قبیل بیمارستان رضوی برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه از افتتاح بنیاد سلامت در آستان قدس رضوی خبر داد و بیان کرد: بنیاد سلامت با استفاده از همه ظرفیت‌های دانشگاهی و بیمارستانی مشهد و بهره از نظرات فرهیختگان و مراکز درمانی و تحقیقات، در جهت تحقق بخشیدن به مرجعیت علمی مشهد تلاش خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های حوزه سلامت باید در مشهد ارتقا یابد، تصریح کرد: یکی از اقتضائات برای مرجعیت علمی و تحقق قطب سلامت در مشهد مقدس، تجهیز و فراهم آمدن زیرساخت‌های علمی، ساختمانی و تجهیزاتی در این شهر است.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش بیمار در بیمارستان رضوی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ابراز کرد: بیمارستان رضوی مجهز به آخرین دستآوردهای علمی روز دنیاست و مردم منطقه می‌توانند بهترین خدمات پزشکی را بر اساس استانداردهای روز دنیا و حتی در مواردی برتر از این استانداردها دریافت کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: توریست سلامت علاوه بر تجهیزات و تخصص پزشکی، نیازمند تسهیل در رفت و آمد نیز هست که باید در این زمینه نیز اقداماتی صورت پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید بر اهمیت امدادرسانی به نیازمندان و محرومان، خاطرنشان کرد: بیمارستان رضوی بستری است که بیماران محروم و نیازمند نیز بتوانند در قالب آن از خدمات پیشرفته و به روز پزشکی بهره ببرند. در این راستا تلاش داریم شرایط استفاده مستضعفان از این بیمارستان را نیز فراهم آوریم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار