کد خبر: 864080
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
معاون حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف خراسان رضوی :
معاون حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف خراسان رضوی از اخذ سند مالکیت 673 هکتار از اراضی موقوفه گوهرشاد در شهر گلبهار خبر داد.

 عباس افواجی، معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: سند مالکیت  673 هکتار از اراضی موقوفه گوهرشاد در شهر گلبهار اخذ شد.

وی با بیان اینکه پس از چند سال پیگیری معاونت حقوقی اوقاف خراسان رضوی و اوقاف چناران و همکاری اداره کل و ادارات ثبت چناران و ناحیه 4 مشهد سند موقوفه گوهرشاد در پلاک یک هاشم آباد اخذ شد، افزود: از همکاری خوب عبدالحسین رامشی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی به جهت همکاری مناسب تقدیر می کنم.

وی افزود: قبل از اخذ سند با پیگیری های مداوم حقوقی و با به کار گیری وکلای توانمند پس از چند سال، این اراضی که اراضی ملی شناخته شده بود به وقفیت بازگشت.

افواجی با بیان اینکه ارزش این موقوفه هزار و 700 میلیارد برآورد می شود، گفت: سهم موقوفه در پلاک یک هاشم آباد چناران در سال 1338 از محل عواید موقوفه توسط متولی وقت موقوفه خریداری و وقف مسجد گوهر شاد می شود.

معاون حقوقی اداره کل اوقاف اظهار کرد: اخذ سند موقوفات از اهمیت بالایی در حفظ و حراست از موقوفات برخوردار است و خوشبختانه در استان خراسان رضوی، اداره کل ثبت اسناد و املاک همکاری خوبی در این زمینه با اوقاف دارد.

وی با بیان اینکه با اخذ این سند، سالها بلا تکلیفی مستاجرین موقوفه به پایان رسید، افزود: اکنون حقوق موقوفه قابل دریافت است و در نیت واقف خیراندیش به مصرف می رسد.

وی در پایان گفت: تاکنون حدود 60 درصد از موقوفات استان دارای سند است و امید است بزودی با تلاش کارشناسان ثبتی در اوقاف و همکاری خوب اداره کل ثبت و اسناد استان، تمامی موقوفات خراسان رضوی دارای سند مالکیت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار