کد خبر: 864079
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
به منظور ارائه دستاوردها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد
با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از معاونین، نمایشگاه دستاوردهای عمران سلامت استان برپا شد.

این نمایشگاه به منظور ارائه دستاوردها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه عمران در ساختمان مرکزی دانشگاه (قرشی) به مدت یک هفته برپا شده است.

رییس اداره نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،با اشاره به کسب رتبه برتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایجاد تخت های بیمارستانی و تقدیر رییس جمهور از رییس دانشگاه اظهار داشت: به همین منظور تلاش شد تا اقدامات و دستاوردهای دانشگاه در حوزه عمران سلامت در طول چهار سال گذشته به اطلاع عموم برسد.

مهندس سید مهدی صداقت با اشاره به ایجاد یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در چهار سال اخیر خاطر نشان کرد: در این مدت ۶۱۰ تخت در بیمارستان امام رضا(ع) ۲ ، ۲۱۷ تخت در بیمارستان اکبر، ۱۱۰ تخت در بیمارستان فریمان، ۳۲ تخت در بیمارستان باخرز، ۳۵ تخت در بیمارستان خلیل آباد، توسعه ۵۳ تخت بیمارستانی در درگز ایجاد شده است.

وی به توسعه بیش از ۲۰ هزار متر مربع کلینیک ویژه در طول این مدت اشاره کرد و گفت: یازده کلینیک ویژه در این مدت توسعه، بهسازی و ساخته شد که  از این تعداد ۷ کلینیک ویژه تکمیل و ۴ کلینیک دیگر تا پایان شهریور ماه افتتاح خواهد شد.

رییس اداره نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: توسعه و بهسازی بلوک های زایمانی به متراژ ۸ هزار و ۷۰۰ متر مربع در مشهد و شهرستان های  زیر پوشش  دانشگاه و در دست اقدام بودن احداث ۵ هزار متر مربع مراکز تشخیص و غربالگری سرطان در طول این مدت از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه به شمار می رود.

وی به توسعه اورژانس های بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد و افزود: حدود هشت هزار و ۶۰۰ متر مربع اورژانس بیمارستانی در سه بیمارستان طالقانی، شهید کامیاب و هاشمی نژاد با میانگین پیشرفت ۸۵ درصد در طول این مدت انجام شده است.

مهندس صداقت به توسعه زیر ساخت های عمرانی در حوزه آموزش اشاره کرد و بیان داشت: ۲۵ هزار متر مربع توسعه عمرانی در حوزه آموزش در سه دانشکده داروسازی، طب سنتی و پزشکی در طول این مدت انجام شده است و این در حالی است که حدود ۱۰۰ هزار متر مربع از فضاهای بیمارستانی نیز در قالب طرح هتلینگ بازسازی و بهسازی شده است.

وی به پروژه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد و گفت: از مجموع ۲۳۵ پروژه در دست اقدام هفتاد هزار مترمربع توسعه عمرانی در این حوزه صورت گرفته است و تا پایان مهر ماه جاری دیگر پروژه های باقی مانده تکمیل خواهد شد.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در حاشیه برپایی این نمایشگاه  اظهار داشت: در جشنواره عمران سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که تیر ماه امسال برگزار شد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب رتبه برتر در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور شد.

 دکتر علی عماد زاده با بیان اینکه اقدامات و دستاوردهای عمرانی حوزه سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چهار سال اخیر کم نظیر بوده است خاطر نشان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه" اقدامات باید با شیوه های مؤثر تبلیغی، به اطلاع افکار عمومی رسانده شود" به همین منظور نمایشگاه دستاوردهای حوزه عمران سلامت در این دانشگاه برپا شده است.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه  علوم پزشکی مشهد از حمایت و مشارکت معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در برپایی این نمایشگاه قدردانی کرد.

 وی از شهروندان، دانشگاهیان، سازمان ها و نهادها دعوت کرد ضمن بازدید  از این نمایشگاه که تا یازدهم مرداد بر پاست با اقداماتی که در راستای افزایش رفاه و دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در جای جای مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرا در آمده است آشنا شوند. 

 گفتنی است: نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه عمران سلامت از امروز(۴ مرداد) به مدت یک هفته در محوطه ساختمان قرشی از ساعت ۹ صبح الی ۱۴ دایر و بازدید برای عموم آزاد است. 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار