کد خبر: 864032
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
وزير آشتي ملي سوريه اعلام کرد: تصميم واشنگتن مبني بر پايان دادن به حمايت از گروه‌هاي مخالف مسلح، مقدمه حل بحران سوريه است.
به گزارش رويترز، علي حيدر، وزير امور آشتي سوريه با اشاره به عزم نظام براي دستيابي به آشتي بيشتر با گروه‌هاي مسلح در مناطق کاهش تنش گفت: تصميم دولت امريكا براي پايان دادن به برنامه‌هاي حمايت از گروه‌هاي مخالف مسلح آغازگر حل بحران سوريه است.
حيدر در گفت‌وگو با اين خبرگزاري افزود: کاهش حمايت، بستن مرزها، بستن مسيرهاي هوايي براي نقل و انتقال افراد مسلح به داخل سوريه همه اين اقدامات مقدمه‌اي براي حل بحران سوريه است و بدون اين اقدامات بحران حل نمي‌شود. وي همچنين ادامه داد: تمامي تلاش‌هاي امريکا در زمينه حمايت مالي، تسليحاتي و آموزش گروه‌هاي موسوم به «مخالفان ميانه‌رو» براي استفاده از آنها براي مبارزه و استفاده از آنها به عنوان اهرم فشار شکست خورد. دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري امريکا هفته گذشته تصميم گرفت تا به برنامه‌هاي سازمان اطلاعات مرکزي  با هدف ارائه تسليحات و آموزش به تعدادي از گروه‌هاي مخالف «ميانه‌رو» آغازبه‌کار کرده بود، پايان بدهد. وزير آشتي ملي درخصوص مناطق کاهش تنش نيز گفت: امکان دارد اين مناطق به کانتون‌هايي بسته تبديل شوند که توان دفاع از خود را دارند و مي‌توان به آشتي حقيقي در اين مناطق دست يافت. وي تأکيد کرد: دولت سوريه و دولت‌هاي همپيمان آن به دنبال اين هستند که اين آتش‌بس‌ها مقدمه‌اي براي آشتي شود و اين همان طرح دولت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار