کد خبر: 864020
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
راغفر: جوانان از بيكاري به فضاي مجازي روي آورده‌اند
يك كارشناس اقتصادي گفت: كشور ما نسبت به جمعيت خود بيشترين تعداد كاربران را در فضاي مجازي دارد.
يك كارشناس اقتصادي گفت: كشور ما نسبت به جمعيت خود بيشترين تعداد كاربران را در فضاي مجازي دارد. اين مسئله نشان مي‌دهد طيف‌هاي گسترده‌اي از جامعه ما بيكار و فاقد شغل مناسب براي گذراندن زندگي خود هستند، با اين حال هنگامي كه ميليون‌ها جوان بيكار برخي كلوب‌هاي قماربازي صد ميليوني راه انداخته‌اند مشخص مي‌شود برخي از بيكارها متمول هستند.
 
حسين راغفر در گفت‌وگويي علت حضور بالاي مردم جامعه در فضاي مجازي را از منظر اقتصادي بررسي كرد و گفت: معتقدم دليل اصلي اين مسئله در بيكاري جوانان جامعه نهفته است. ناتواني نظام اقتصادي ما در ايجاد شغل براي جوانان منجر به اين مسئله شده كه جوان ايراني ساعت‌ها در فضاي مجازي پرسه بزند و وقت خود را تلف كند. كشور ما نسبت به جمعيت خود بيشترين تعداد كاربران را در فضاي مجازي دارد. وي افزود: يكي از مهم‌ترين عوارض بيكاري براي جوانان مشكلات روحي و رواني است. فرد بيكار علاوه براينكه فاقد درآمد لازم براي امرار معاش خود است، از نظر اطرافيان خود نيز به عنوان فردي شكست خورده تلقي مي‌شود. اين در حالي است كه گروه اندكي از جامعه داراي ثروت‌هاي هنگفتي هستند كه عمدتاً نيز از راه‌هاي نامشروع به دست آمده است. وضعيت ما به شكلي شده كه بسياري از جوانان كه داراي تحصيلات عاليه هم هستند و در دانشگاه‌هاي ممتاز كشور تحصيل كرده‌اند فاقد شغل مناسب هستند، اما فرزندان برخي افراد متمول شب‌ها در خيابان‌هاي شمال شهر تهران با اتومبيل‌هاي گرانقيمت خود مسابقه سرعت مي‌دهند و در شراط‌بندي‌هاي يك شب خود 20 تا 30 ميليون برنده يا بازنده مي‌شوند. بسياري از ثروت‌هاي اين افراد از سر تلاش و سختكوشي به دست نيامده و بلكه عمدتاً از روي زد و بند و رابطه به دست آمده است.
 
اين اقتصاددان برجسته گفت: هم اكنون جامعه با دو روي يك سكه مواجه شده است. يك طرف اين سكه افراد نيازمند و جوياي كار است كه عمدتاً نيز داراي تحصيلات عاليه هستند و روي ديگر سكه افراد متمولي هستند كه از شدت رفاه به كارهاي ضد اجتماعي روي آورده‌اند. به همين دليل ما با دو گروه آسيب ديده با دو سطح زندگي مواجه هستيم. اين در حالي است كه بسياري از اين افراد ناتواني نظام اقتصادي را در شرايط خود تأثيرگذار مي‌دانند. به همين دليل نيز با نمادها، مشخصه‌ها و ارزش‌هايي كه در حوزه اقتصادي مطرح مي‌شود، مخالفت مي‌كنند و نسبت به آن موضع مي‌گيرند.
 
وي افزود: هنگامي كه ميليون‌ها جوان ما بيكار هستند، برخي كلوب‌هاي قماربازي راه انداخته‌اند و در يك روز 100 تا 150 ميليون پول مي‌برند يا مي‌بازند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار