کد خبر: 863951
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
رئيس مجلس در ديدار با رئيس فراكسيون وفاداري به مقاومت در مجلس لبنان با بيان اينكه ايران در حمايت از محور مقاومت هيچ ترديدي ندارد، گفت كه تحريم‌هاي جديد امريكا عليه ايران و روسيه به دليل كينه آنان عليه محور مقاومت تصويب شد.
به گزارش فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با «محمد رعد» رئيس فراكسيون وفاداري به مقاومت در مجلس لبنان و ساير اعضاي اين فراكسيون ضمن تبريك به مناسبت پيروزي‌هاي اخير لبنان در مقابله با گروه‌هاي تروريستي در منطقه عرسال، اظهار داشت: موفقيت‌ نيروهاي مقاومت در سركوب تروريست‌ها يك حركت ارزشمند بوده و قطعاً در تاريخ باقي خواهد ماند، گر چه در شرايط كنوني برخي كشورهاي ماجراجو به دنبال مقابله با نيروهاي مقاومت هستند.
وي افزود: به طور حتم شرايط محور مقاومت به ويژه حزب‌الله لبنان با گذشته متفاوت بوده و امروز جايگاه مقاومت در عرصه منطقه‌اي كاملاً واضح و روشن است. رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اقدامات و سياست‌هاي برخي از كشورهاي منطقه، تصريح كرد: امروز ما گرفتار خام‌انديشي سياسي در عرصه منطقه هستيم كه قطعاً اين موضوع مشكلي بزرگ براي منطقه خواهد بود، حال خوشبختانه استقامت و ايستادگي محور مقاومت موجب شد كه جايگاه اين محور ارتقا پيدا كند و امروز شاهد شكست‌هاي پي در پي تروريست‌ها در عراق و سوريه هستيم.
وي متذكر شد: قطعاً همراستا با افزايش پيروزي‌هاي محور مقاومت، دشمني‌ها و كينه‌ها عليه اين محور تشديد مي‌شود و امروز شاهد هستيم كه اين رفتارها و اقدامات بيشتر به خاطر كينه نسبت به محور مقاومت است، از اين رو برخي كشورهاي منطقه با كمك امريكايي‌ها موضوع تحريم حزب‌الله را مطرح مي‌كنند كه قطعاً اين كشورها با طرح اين مسائل بيشتر آبروي خودشان را مي‌برند. رئيس مجلس با اعلام اينكه جمهوري اسلامي در حمايت از محور مقاومت و سركوب تروريست‌ها هيچ ترديدي ندارد، يادآور شد: قطعاً اين مسئله يك وظيفه اسلامي و انساني است، زيرا تروريست‌ها به حيثيت مسلمانان لطمه زدند. در ابتداي اين ديدار «محمد رعد» رئيس فراكسيون وفاداري به مقاومت در پارلمان لبنان با اشاره به پيروزي‌هاي لبنان در مقابله با گروه‌هاي تروريستي، گفت: جبهه دشمنان و تروريست‌ها در آغاز بحران سوريه و منطقه يك جبهه منسجم بود، اما با پايداري و ايستادگي اين جبهه دچار شكاف و اختلاف شد و آنها امروز در سطح منطقه و بين‌الملل درگير اختلاف بسياري هستند. وي با اشاره به رويارويي برخي كشورها با محور مقاومت در لبنان، اضافه كرد: اين درگيري‌ها زماني صورت گرفته كه اجماع ملي در كشور لبنان رخ داده است و دشمنان به دنبال دور زدن دستاوردهاي ما هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار