کد خبر: 863946
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار؛
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار گفت: افتتاح ۵۰ بازار در یک سال در تاریخ سازمان بی‌سابقه است.
مهر: عبدالحسین رحیمی در نشست خبری با بیان این مطلب که ما امروز ۲۳۰ بازار فعال در سراسر تهران داریم گفت: علاوه بر این بازارها، ۱۷ بازار در دست ساخت داریم که تا پایان شهریور عدد آن به ۲۵ بازار می رسد. ضمن اینکه در نیمه دوم سال هم ۲۵ بازار دیگر نیز به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: در واقع با بهره برداری از این ۵۰ بازار باید گفت اتفاقی بی سابقه در سازمان رخ می دهدو این اولین باری است که ۵۰ بازار در یک سال ایجاد می شود.

رحیمی ادامه داد: بنای ما این است که در هر محله یک بازار بسازیم تا شهروندان در کمترین زمان ممکن بتوانند میوه های مورد نظر خود را خریداری کنند با این حال تأکید می کنیم که توسعه کمی، بخشی از اهداف و توسعه کیفی اساس کار ما است.

وی افزود: در دو سال گذشته، میادین میوه و تره بار متحول شده اند. اکنون هم قطعاً ضعف هایی داریم اما همه این تغییرات در راستای صیانت از حقوق شهروندان بوده است. در شرایط فعلی، تابوهایی شکسته است که خیلی ها فکر می کردند شکستن آن نشدنی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار طرح دست چین را یکی از این تابوها خواند و تأکید کرد:دست چین در شرایطی ایجاد شد که بیش از ۳۰ سال مردم با روش درهم محصولات را از بازارها تهیه می کردند. سوال اینجاست که کجای دنیا شما وجه را می پردازید اما کس دیگری برای شما جنس انتخاب می کند؟

رحیمی خاطرنشان کرد: اکنون در همه ۲۳۰ بازار ما عرضه دستچین محصول، ارائه می شود و البته صد غرفه هم که عمدتاً در جنوب شهر هستند بنابر توصیه شورای شهر، عرضه فله ای صورت می گیرد چون قیمت آنجا ۱۰ درصد ارزان تر از عرضه دستچین است.

وی حذف گل و لای و ریشه سبزی ها را اقدام مهمی خواند و گفت: متأسفانه تا دو سال پیش، سبزی با گل و ریشه در همه بازارهای ما عرضه می شد. این گل و لای به خانه مردم می رفت و شهرداری مبلغی را هم برای انتقال و حمل آن به کهریزک از مردم دریافت می کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با اشاره به اینکه این خاک از سوی دیگر سرمایه­ای برای کشاورزی است اظهار داشت: گل و ریشه، خوراکی نیست پس نباید مردم وجهی برای آن بپردازند.

رحیمی افزود: ما طرح حذف گل و لای را از اسفند ۹۴ به صورت پایلوت آغاز کردیم و امروز در همه ۱۶۵ بازاری که سبزیجات عرضه می شود سبزیجات بدون گل و ریشه است.

وی خاطرنشان کرد:  ۳۰ درصد سبزیجات گل و ریشه بود که اگر بهای آن را حساب کنیم، مردم در یک سال ۲۶ میلیارد تومان گل و ریشه می خریدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار تصریح کرد: بنابراین حداقل کار ما این بود که در راستای اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نگذاشته ایم ۲۶ میلیارد تومان از جیب مردم خارج شود. بدون اینکه یک ریال به پول سبزی اضافه کنیم. این باعث شد بسیاری از مشتری هایی که از ما قهر کرده بودند بار دیگر به میوه و تره بار بازگردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار