کد خبر: 863882
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
در گزارشی که اخیرا‌ در وب‌سایت MOZ انتشار یافت، میزان کارایی اینفوگرافیک‌ها در سال ۲۰۱۶ از ۵۰ درصد به ۵۸ درصد افزایش داشته است که دلیل اصلی آن جذابیت این نوع محتوا برای مخاطبان است.
اینفونگاره:  روزانه ۵/۱‌ میلیارد محتوا تولید می‌شود، بیش از ۱۴۰ میلیون مطلب توییت شده و ۲ میلیون فیلم آپلود می‌شود بنابراین طبیعی است که محتوای شما در میان انبوهی از اطلاعات گم خواهد شد و پیدا‌کردن آن برای مخاطبان هدف، دشوار خواهد بود. بنابراین شما به محتوایی نیاز دارید که توجه مخاطبان را در میان حجم انبوهی از اطلاعات، جلب کند ...

در گزارشی که اخیرا‌ در وب‌سایت MOZ انتشار یافت، میزان کارایی اینفوگرافیک‌ها در سال ۲۰۱۶ از ۵۰ درصد به ۵۸ درصد افزایش داشته است که دلیل اصلی آن جذابیت این نوع محتوا برای مخاطبان است. در اینفوگرافیک، شما پیام خود را با استفاده از ابزارهای تصویری همراه با طراحی نوآورانه، انتقال می‌دهید که برای مخاطبانتان بسیار جذاب خواهد بود. در ادامه به برخی از دلایل اثربخشی اینفوگرافیک اشاره خواهیم کرد.

جذب مخاطبان هدف: ۹۰‌درصد از اطلاعاتی در ذهن افراد مورد پردازش قرار می‌گیرد، اطلاعاتی هستند که به صورت محتوای بصری در اختیار آنها قرار می‌گیرد. اگر کلمات نتوانند توجه مخاطبان شما را جلب ‌کنند، عناصر بصری مانند اینفوگرافیک می‌توانند به خوبی این کار را انجام دهند. درک گرافیک برای خواننده راحت‌تر است. اگر در اینفوگرافیک، گرافیک با متنی بسیار خوب ترکیب شود، محتوای تولیدی یک ابزار بسیار قدرتمند خواهد بود که در ذهن مخاطبان جای می‌گیرد و توجه آنها را به خود جلب می‌کند.
برندینگ: در طراحی اینفوگرافیک اگر بتوانید به درستی از اطلاعات شناسایی برند خود استفاده کنید، حداقل ۱۲درصد ترافیک سایت‌تان را افزایش خواهید داد. اینفوگرافیک محتوای بصری را به نمایش می‌گذارد که به‌‌مراتب مؤثرتر از پاراگراف‌های معرفی خواهد بود. شما با استفاده از طراحی جداول، نمودارها و آمارهای مرتبط می‌توانید اعتبار برندتان را به عنوان یک متخصص و با دانش، افزایش دهید.
اشتراک‌گذاری بیشتر: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد موضوعاتی که دارای عناصر بصری مانند تصاویر و یا گرافیک جذاب هستند، می‌توانند ۹۴ درصد بیشتر از یک متن ساده و یا محتوایی که هیچ‌گونه تصویری ندارد به اشتراک گذاشته شوند. یک محتوای بصری که در جذب مخاطب موفق عمل کند، طبیعتا به اشتراک هم گذاشته خواهد شد و در پی آن می‌توان افزایش ۴۸درصدی در میزان بازدید از وب‌سایت را انتظار داشت که این مورد طبیعتا موجب بهبود رنک وب‌سایت و همچنین افزایش فالوئرهای شما خواهد شد.
نمایش ساده محتوای پیچیده: اگر توضیح محصول یا برندتان از طریق روش‌‌های تولید محتوای معمول مانند وبلاگ‌ها و یا مقاله سخت است، سعی کنید از یک طراحی یک اینفوگرافیک بهره ببرید. از اینفوگرافیک برای توضیح فرآیندها، روند تکامل شرکت و یا حتی برای آگاهی دادن در مورد چشم‌انداز صنعت خود استفاده کنید.
به خاطرسپاری بیشتر: ۶۵ درصد مردم حافظه بصری قوی‌تر دارند. طراحی اینفوگرافیک ساده اما چشم‌نواز و جذاب، اطلاعات بسیار مناسب و مرتبط و پیام‌های کلیدی واضح ضروری است. بیان حجم زیادی از اطلاعات در قالب اینفوگرافیک‌های قابل فهم، به شما کمک می‌کند بتوانید این پیام‌ها را به خاطر بسپارید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار