کد خبر: 863858
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
با توجه به افزایش دمای هوا از ۳ تا ۵ درجه، در صورتی که مردم بیش از روزهای گذشته نسبت به مصرف برق در ساعات پیک، صرفه جویی و مدیریت مصرف نداشته باشند، احتمال بروز خاموشی گسترده در کشور بیش از هر زمان دیگری است.
تسنیم: با توجه به افزایش دمای هوا از ۳ تا ۵ درجه، در صورتی که مردم بیش از روزهای گذشته نسبت به مصرف برق در ساعات پیک، صرفه جویی و مدیریت مصرف نداشته باشند، احتمال بروز خاموشی گسترده در کشور بیش از هر زمان دیگری است.
 
طبق آخرین گزارش های سازمان هواشناسی از امروز (چهارشنبه، چهارم مردادماه 96) تا دوشنبه هفته آینده (نهم مردادماه) دمای هوا در سطح کشور غیر از نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان، بین 3 تا 5 درجه افزایش خواهد یافت.
 
کارشناسان صنعت برق اذعان دارند که هر درجه افزایش دمای هوا، موجب افزایش 500 تا 700 مگاواتی مصرف برق در کشور ناشی از افزایش مصرف وسایل سرمایشی خواهد شد. در شرایط که مصرف کنونی برق در مرز 53 هزار مگاوات است؛ افزایش دمایی که از امروز در سطح کشور آغاز می شود، مصرف برق را به بیش از 55 هزار مگاوات خواهد رساند.
 
تجربه رسیدن مصرف برق به بیش از 55 هزار مگاوات پیش از این در روز چهاردهم تیرماه سال جاری رخ داد که شبکه برق کشور را در وضعیت بحران قرار داد و با وجود بهره برداری کامل از ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع، احتمال از مدار خارج شدن بخشی از شبکه برق کشور ناشی از فشار بار توزیع و مصرف وجود داشت که در این صورت شاهد بروز خاموشی های گسترده در بخش هایی از کشور بودیم.
 
این احتمال در انتهای هفته جاری و ابتدای هفته آینده وجود دارد و با توجه به افزایش دمای هوا از 3 تا 5 درجه، در صورتی که مردم بیش از روزهای گذشته نسبت به مصرف برق در ساعات پیک، صرفه جویی و مدیریت مصرف نداشته باشند، احتمال بروز خاموشی گسترده در کشور بیش از هر زمان دیگری است.
 
تقریباً تمامی مشترکان بخش صنعت و کشاورزی در طرح پیک سایی شرکت کرده و مصرف خود را از ساعات پیک به ساعات غیر پیک منتقل کرده اند؛ از اینرو در صورتی که مشترکان بخش خانگی نسبت به مصرف خود حدود 10 درصد صرفه جویی داشته باشند، یعنی هر خانواده در ساعات پیک (12 تا 14 و 20 تا 23) 10 درصد کمتر برق مصرف کند، حدود 5 هزار مگاوات کاهش مصرف در کشور حاصل می شود و شبکه مصرف برق از شرایط بحرانی و وضعیت قرمز دور شده و بدین طریق می توان جلوی بروز خاموشی های گسترده در کشور را گرفت.
 
پیش بینی می شود در صورتی که مردم در یک هفته پیش رو، مدیریت مصرف برق را در دستور کار قرار ندهند، رکورد تاریخی مصرف برق کشور که در روز چهاردهم تیرماه با ثبت مصرف لحظه ای 55 هزار و 364 مگاوات رقم خورده بود، بار دیگر شکسته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار