کد خبر: 863843
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی خبر داد؛
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: بیش از 50 هزار خادم و خدمتیار در ایام میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) به صورت شبانه‌روزی و فوق العاده به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.


سیدخلیل منبتی  گفت: در ایام دهه کرامت رضوی و میلاد باسعادت امام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برنامههای ویژه‌ای برای تکریم زائران و مجاوران گرامی در نظر داریم که تنها با همکاری و حضور فوق العاده خادمان این مهم تحقق خواهد یافت.
وی با اشاره به گلباران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: همزمان با صبح میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) خادمیاران خواهر به همراه بانوان شهر مشهد از میدان شهدا با در دست داشتن شاخههای گل برای عرض تبریک میلاد خواهرگرامی حضرت رضا(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف شده و برای شرکت در مراسم پایانی به رواق امام خمینی(ره) راهنمایی خواهند شد.
منبتی در ادامه گفت: در شب میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج(ع) نیز مراسم گلباران حرم مطهر رضوی با حضور مردم ولایی مشهد و با همراهی خدمه و خدام آستان قدس رضوی و توزیع گل میان مردم از عرصه میدان شهدا آغاز و تا صحن جامع رضوی ادامه خواهد داشت.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: طبق سنوات گذشته در روز میلاد طی مراسمی در صحن آزادی پرچم و پوش مضجع شریف حضرت ثامن الحجج(ع) تعویض خواهد شد.
سیدخلیل منبتی با اشاره به تشرف گروه‌های خاص به حرم مطهر رضوی در دهه کرامت تصریح کرد: برنامه¬های تشرف گروه‌های مختلف در رواقهای مبارکه کوثر، دارالکرامه و شیخ حرعاملی انجام خواهد شد، این گروهها شامل دختران شهدای مدافع حرم، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، جامعه معلولان، بیماران خاص، جانبازان 70 درصد و اعصاب و روان، دانش‌آموزان زیارت اولی، خانواده‌های شهدا، خانواده‌های کارکنان خدمات شهری پیرامون حرم و ... خواهند بود.
وی به غبارروبی مزار شهدای مدفون در حرم مطهر رضوی در ایام دهه کرامت اشاره کرد و افزود: در اولین پنجشنبه دهه کرامت مزار شهدای مدفون در بهشت‌ ثامن‌الائمه(ع) با 250 لیتر گلاب غبارروبی و شست و شو داده خواهد شد.
مهندس منبتی تصریح کرد: در دهه کرامت رضوی توزیع بیش از 500 هزار بسته نبات متبرک پیش‌بینی شده است که در روزهای میلاد حضرت معصومه(س) و حضرت ثامن الحجج(ع) میان زائران و مجاوران توزیع خواهد شد. از دیگر برنامه‌های خدام در روز میلاد، حضور در بیمارستانها و عیادت از بیماران خواهد بود، همچنین حفاظ حرم مطهر رضوی در روز میلاد در زایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها حضور یافته و ضمن اهدای بسته‌های متبرک و نشان حضرت رضا(ع) به نوزادان متولد آن روز، اذان و اقامه در گوش این نوزادان خواهند خواند.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ادامه گفت: برحسب سنوات گذشته در صبح میلاد مراسم نقاره‌نوازی در صحن مقدس انقلاب انجام خواهد شد.
 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار