کد خبر: 863836
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
در نشست مشترك معاونين وزارت كشور صورت گرفت
صورتجلسه نتيجه نخستين نشست كارگروه مشترك جمهوري تركيه و جمهوري اسلامي ايران به امضاي حسين ذوالفقاري، معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور و محترم اينجه، قائم‌مقام وزير كشور تركيه رسيد.
به گزارش خبرگزاري مهر، پس از برگزاري نشست دو روزه هيئت ايراني و تركي در تهران، دو طرف با تأكيد بر لزوم گسترش همكاري‌ها در حوزه‌هاي مبارزه با تروريسم، جرايم سازمان يافته فرامرزي، قاچاق مواد مخدر، افزايش امنيت مرزي و مبارزه با مهاجرت غيرقانوني به تفاهم رسيدند.
در نشست كارگروه مشترك ايران و تركيه بر موضوعاتي از جمله همكاري عملياتي و تبادل اطلاعات امنيتي براي مقابله با گروهك‌هاي تروريستي، مقابله با قاچاق مواد مخدر و روانگردان، شناسايي و تحديد منابع مالي گروهك‌هاي تروريستي، مقابله با پولشويي، مقابله با اقدامات تبليغاتي گروهك‌هاي تروريستي، جلوگيري ازمهاجرت‌هاي غيرقانوني، اتخاذ تدابير لازم و استقرار نيروهاي كافي در پاسگاه‌هاي مرزي، تبادل اسامي و اطلاعات اعضاي دستگيرشده گروهك‌هاي تروريستي، همكاري براي مقابله با داعش و مقابله با قاچاق انسان توافق شد. ذوالفقاري، معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور با اشاره به توافق‌هاي انجام شده در اين نشست و لزوم اجرايي شدن آنها گفت: در نشست بعدي بايد مصاديق و موارد همكاري دو كشور را مشخص كنيم، به طور مثال اگر از تبادل تجربه يا آموزش صحبت مي‌كنيم، بايد مشخص كنيم كه چه مواردي ميان دو طرف بايد تبادل شود. مديران كل امنيتي وزارت كشور ايران و تركيه مي‌توانند پيش از سفر هيئت ايراني به تركيه، مصاديق و موارد همكاري‌ها را مشخص كنند. وي همچنين خواستار تعامل و برقراري ارتباط تلفني مديران كل امنيتي وزارت كشور ايران و تركيه براي هماهنگي در مسائل خاص امنيتي و همكاري بيشتر براي مقابله و برخورد ريشه‌اي با قاچاق مواد مخدر شد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار