کد خبر: 863829
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
واكنش لاريجاني به اقدامات اخير امريكايي‌ها
ما رفتار امريكايي‌ها را با دقت رصد مي‌كنيم و متناسب با آنها رفتارهاي عملي انجام مي‌دهيم و در كميسيون‌هاي مربوط در مجلس نيز تصميمات لازم را اتخاذ مي‌كنيم و به سرعت در صحن آن را بررسي خواهيم كرد.
به گزارش فارس، علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي روز گذشته در حاشيه مراسم همايش هيئت‌هاي امناي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات اخير امريكايي‌ها بحث تازه‌اي نيست و از وقتي كه سنا وارد چنين فضايي شد آنها با چالش‌هايي در داخل مواجه بودند و تحريم‌هاي اخير نيز براي ايران و روسيه رصد مي‌شود، متناسب با آن تصميم‌گيري‌هايي مي‌شود و يك بخشي در مجلس به شكل طرح در حال بررسي و تدوين است و بخش‌هاي ديگر نيز در هيئت نظارت بر برجام در حال بررسي است.
   
ستيز با برجام بيشترين ضرر را متوجه امريكا مي‌كند
وي افزود: اين نشان‌دهنده اين است كه امريكايي‌ها در گذشته و حال بدعهدي‌هايي داشته‌اند و مخصوصاً در دوره اخير تصور مي‌كنند اگر با برجام ستيز كنند به نفعشان است ولي بيشترين ضرر را خودشان خواهند كرد و ما خيلي زود مي‌توانيم شرايط را تغيير دهيم، ما رفتار آنها را با دقت رصد مي‌كنيم و متناسب با آنها رفتارهاي عملي انجام مي‌دهيم و در كميسيون‌هاي مربوط در مجلس نيز تصميمات لازم را اتخاذ مي‌كنيم و به سرعت در صحن آن را بررسي خواهيم كرد. ما از پتانسيل خوب هسته‌اي برخورداريم و به سرعت مي‌توانيم شرايط را تغيير دهيم و اگر امريكايي‌ها تصور مي‌كنند سطح بازرسي‌هاي آژانس براي آنها خوب نيست مي‌توانيم كاهش دهيم و راه‌هاي مختلفي پيش روي ماست. ما متناسب با رفتار آنان تصميم مي‌گيريم. رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: ما از پتانسيل خوب هسته‌اي برخورداريم و به سرعت مي‌توانيم شرايط را تغيير دهيم و اگر امريكايي‌ها تصور مي‌كنند سطح بازرسي‌هاي آژانس براي آنها خوب نيست مي‌توانيم كاهش دهيم و راه‌هاي مختلفي پيش روي ماست. ما متناسب با رفتار آنان تصميم مي‌گيريم.
    
واكنش به خبرسازي روزنامه‌هاي زنجيره‌اي
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين در حين سخنراني در همایش هیئت‌های امنای دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور،  از تيتر و مطلب كذب يكي از روزنامه‌هاي زنجيره‌اي با اهداف شوم پرده برداشت. لاريجاني با بيان اينكه مهم‌ترين چالش امروز ما چالش اقتصادي است، گفت: وقتي با چالشي مواجه هستيم بايد حواشي را كم كنيم. ما يك زندگي سياسي در كشور داريم كه پر از حواشي است. بايد از حواشي و اين چالش‌ها پرهيز كنيم. ديدم در روزنامه‌ها نوشتند وزرا بايد حضور در دولت بعدي دست به دامن مجلس شوند اين واقعيت ندارد و اين صحبت‌ها خلاف واقع است؛ برخي آمدند گفتند كه نمي‌خواهيم در دولت بعدي باشيم مثل همين آقاي هاشمي وزير بهداشت كه ما توصيه كرديم در دولت بعد هم بمانيد. ما هيچ نسبتي با كسي نداريم. لاريجاني تأكيد كرد: معامله‌اي صورت نگرفته است، سطح قوا آنقدر نازل نيست كه معامله‌اي صورت گيرد.  اين حرف‌ها حاشيه است و ذهن‌ها را از مسئله اصلي دور مي‌كند.
 
ذهن مسئولان بايد درگير اين باشد كه چگونه شرايط اقتصادي بهبود يابد و چگونه هزينه‌ها را كاهش دهيم. اگر تصور كنيم منابع كشور غني است و مجلس مي‌تواند دو برابر هزينه كند اين تصور اشتباه است. وي افزود: «وزيري را سراغ ندارم كه در اين مدت به مجلس آمده باشد و بگويد كه هر طور شده بنده را در دولت بعدي راه بدهيد. »  منظور رئيس مجلس شوراي اسلامي از روزنامه‌اي كه از معامله ميان مجلس و دولت سخن گفته بود، روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب يزد بود. اين روزنامه زنجيره‌اي دوشنبه در مطلبي با عنوان « توسل به بهارستان براي ابقا در پاستور» نوشت: ‌«خبر كوتاه است: «برخي وزراي دولت يازدهم براي ماندن دركابينه در حال رايزني با رئيس مجلس هستند. » آنهايي كه با آگاهي بر نداشتن كارنامه عملكرد قابل قبول و در پي آن عدم برخورداري از شانسي براي حضور در فهرست وزراي احتمالي حسن روحاني، به علي لاريجاني رئيس مجلس متوسل شده‌اند تا شايد بتوانند همچون محمدرضا رحماني فضلي، وزير كشور دولت يازدهم در كابينه دوازدهم قرار بگيرند.»
 
روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب اغلب اين روزها متوسل به اخبار و شايعات مختلف براي گمانه‌زني درباره چيدمان كابينه دولت دوازدهم مي‌شوند و در اين راه برخي از گمانه‌زني‌ها بيشتر از آنكه حالت پيش‌بيني و تحليل داشته باشد، خبرسازي و اعمال سليقه سياسي براي فشار بر ساختارهاي مختلف قدرت است تا بهره سياسي از اين طريق ببرند. پيش از اين هم علي مطهري با ضعيف خواندن عملكرد وزير كشور، نسبت به تكرار مسائلي كه در مجلس قبل منجر به انتخاب اين وزير شد، هشدار داده بود. مطهري گفته بود: «در دوره قبل به نوعي معامله صورت گرفت و به رئيس‌جمهور گفته شد كه فلان فرد را به عنوان وزير معرفي كن تا ما كمك كنيم كه آن سه وزير مورد نظر شما هم راي بياورند و در همين راستا وزير كشوري معرفي شد كه ما واقعاً از عملكردش راضي نيستيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار