کد خبر: 863814
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
براساس گفته‌هاي رئيس اتحاديه ميوه و تره‌بار، اينگونه نيست كه كشاورزان پياز را با قيمت ۵۰۰ تومان بفروشند و در بازار 4 هزار تومان فروخته شود.
سيدحسين مهاجران، رئيس اتحاديه ميوه و تره‌بار در برنامه «حوالي امروز» درخصوص افزايش شديد قيمت پياز و كاهش قيمت لاك پشتي آن توضيحاتي ارائه داد و گفت: «بخش كشاورزي كشور به صورت سنتي در حال انجام است، به طوري كه اگر كشاورز سال قبل توليدات خود را نتواند به قيمت دلخواه خود بفروشد امسال كمتر كاشت مي‌كند. در سال جاري ما با اين پديده رو‌به‌رو شديم.» او ادامه داد: «در حال حاضر ما با كمبود رو‌به‌رو هستيم. به عبارتي توليدها كاهش پيدا كرده است. پياز جزو صيفي‌جات است، به طوري كه فروش زير هزار تومان نيز براي توليدكننده به صرفه است، اما در حال حاضر با قيمت هر كيلو ۲۰۰ تومان كشاورزان پيازها را مي‌فروشند.»
 
مهاجران در واكنش به اين سؤال كه آيا واقعا از كشاورزان با قيمت ۵۰۰ تومان پياز خريداري مي‌شود؟ پاسخ داد: «در حال حاضر كشاورزان با سراسر كشور در تماس هستند و ديگر مانند گذشته دچار مشكل نمي‌شوند. البته در مواقعي كه فردي خودش سرمايه‌گذاري نكرده باشد، اما اينكه ۵۰۰ تومان پياز خريداري شود و 4 هزار تومان بفروشند غلط است.» او عنوان كرد: «خود كشاورز ارتباطش با سراسر كشور برقرار است. هر كجا قيمت بهتر باشد، به آن شهرستان محصولات خود را مي‌فروشد. از طرفي، كشاورزان ما نيز به دلايلي مانند دريافت راحت‌تر وام، همه مطالب را نمي‌گويند. الان ديگر اينگونه نيست كه كشاورز محصولاتش را چشم بسته به يك دلال بدهد. اگر محصولات خود را به دلال مي‌دهند با شرايطي است كه با قيمت واقعي قيمت محصولات خيلي فاصله‌اي نداشته باشد.» براساس گفته‌هاي رئيس اتحاديه ميوه و تره‌بار، اينگونه نيست كه كشاورزان پياز را با قيمت ۵۰۰ تومان بفروشند و در بازار ۴ هزار تومان فروخته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار