کد خبر: 863799
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
از رياست فدراسيون تا رياست مجموعه ورزشي
حضور مديران زن در مديريت ورزش ايران زمينه را براي رشد هرچه بيشتر ورزش بانوان و همچنين شكوفايي توانايي آنها در عرصه‌هاي مديريتي فراهم مي‌سازد.
شيوا نوروزي 
 
حضور مديران زن در مديريت ورزش ايران زمينه را براي رشد هرچه بيشتر ورزش بانوان و همچنين شكوفايي توانايي آنها در عرصه‌هاي مديريتي فراهم مي‌سازد. در حالي كه بانوان ورزشكار كشورمان پس از انقلاب شكوهمند اسلامي پله‌هاي ترقي را طي كرده و افتخارات زيادي را به ارمغان آورده‌اند، حضور در رأس مديريت فدراسيون‌ها و مجموعه‌هاي ورزشي قطعاً بخش ديگري از توانمندي‌هاي اين قشر را ثابت خواهد كرد.
  
اهداف بزرگ
سپردن مسئوليت مجموعه ورزشي شهيد كشوري به آناهيتا شيرودي حاكي از آن است كه مديران ارشد ورزش به پتانسيل مديريتي زنان كشورمان دوباره اعتماد كرده‌اند، اعتمادي كه با مديريت حرفه‌اي و با مدنظر قراردادن اهداف بزرگ پاسخ داده خواهد شد. فرزند شهيد شيرودي، اولين بانويي است كه مديريت يك مجموعه ورزشي بزرگ را عهده‌دار مي‌شود. حالا زمان آن رسيده كه منتظر برداشته شدن گام‌هاي مثبتي در اداره اين مجموعه ورزشي و همچنين برطرف شدن كمبودها باشيم. فرزند شهيد شيرودي در نخستين اظهارنظرهايش بر اجراي قانون تأكيد كرد و اعلام كرد با تعاملات ناحق مبارزه مي‌كند. از اين صحبت‌ها مي‌توان اينگونه استنباط كرد كه بانوان مدير با اصول مديريت حرفه‌اي آشنايي كافي دارند و براي آنكه مجموعه مديريتي آنها به بهترين شكل ممكن اداره شود، قانون‌مداري را در رأس امور خود قرار مي‌دهند. آناهيتا شيرودي در گفت‌وگويش با جوان ابراز اميدواري كرد، بانوان بيش از پيش در رأس امور مديريتي حضور داشته باشند: «‌بانوان ايران توانمندي‌هاي بالايي دارند، توانايي‌هايي كه نبايد و نمي‌توان به سادگي از كنار آن عبور كرد. در صورتي كه در شاخه‌هاي مختلف مديريتي از حضور بانوان استفاده شود، قطعاً نتايج مثبت آن را خواهيد ديد. سال‌هاست كه معاونت بانوان در ورزش به خود خانم‌ها سپرده شده، اما براين باورم كه براي پيشرفت هرچه بيشتر بانوان بايد در ساير بخش‌هاي مديريتي نيز حضوري فعال داشته‌باشند. شخصاً معتقدم بايد از همه پتانسيل‌هاي ورزش استفاده كرد، مرد يا زن بودن مهم نيست، بلكه اين شايسته سالاري است كه اهميت بالايي دارد.»
  
تحول در ژيمناستيك
با اينكه حرف و حديث‌هاي زيادي پيش از برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون ژيمناستيك مطرح شده‌بود و حاشيه‌هاي آن در رسانه‌هاي نيز بازتاب زيادي داشت، اما در نهايت زهرا اينچه‌درگاهي بود كه توانست نظر مساعد اعضاي مجمع را جلب كند و با اكثريت آرا سكان هدايت اين فدراسيون را به دست بگيرد. ژيمناستيك رشته‌اي مدال‌آور است كه موفقيت ورزشكاران اين رشته در تورنمنت‌هايي چون المپيك و بازي‌هاي آسيايي جايگاه كاروان ورزش كشورمان را در رده‌بندي ارتقا مي‌دهد. با اين حال ژيمناستيك در اين سال‌ها پيشرفت چشمگيري نداشته و چهره‌هاي شناخته شده آن يا به كشورهاي خارجي كوچ كرده‌اند يا همواره از كمبود امكانات و بي‌توجهي‌هاي كشنده گلايه داشته‌اند. بدون شك از دست دادن پتانسيل مربيان و ورزشكاران وطني به ورزش كشور لطمه مي‌زند، اما بايد به اين واقعيت نيز توجه كرد كه ژيمناستيك براي قدم برداشتن در مسير پيشرفت در وهله اول نيازمند مديريتي قوي است كه بتواند كمبودهاي سخت‌افزاري اين رشته را برطرف كند.
 
به نظر مي‌رسد درگاهي كه با اكثريت آرا روي كار آمده، عزمش را جزم كرده تا علاوه بر نجات ژيمناستيك، هنر مديريت بانوان را نيز بار ديگر اثبات كند. اينكه رئيس جديد فدراسيون در نخستين گام، دست نفراتي كه بعضاً بي‌دليل حقوق دريافت مي‌كردند را از اين رشته قطع كرده را بايد به فال‌نيك گرفت. در اين صورت مي‌توان اميدوار بود، ژيمناستيك با همين بودجه اندك خود بخشي از مشكلاتش را حل كند. حمايت از تيم ملي، رسيدگي به امور معيشتي ورزشكاران اين رشته، تغييرات ساختاري فدراسيون و راه‌اندازي پايگاه‌هاي قهرماني از اصلي‌ترين اهداف اعلام شده از سوي زهرا اينچه‌درگاهي است: «به اين نتيجه‌ رسيدم كه بايد برخي از سمت‌ها را حذف كنيم و كارهاي چند نفر را به يك‌نفر سپرد و وظايف را فشرده‌تر كرد تا كارايي بالا و هزينه‌ها كمتر شود. چون در غير اين صورت هزينه‌ها بالا مي‌رفت و بدهي‌هاي كلاني بر جا گذاشته مي‌شد. بيشتر بحث پيشگيري بود تا شرايط وخيم را در سال‌هاي آتي نداشته باشيم.‌» دكتر گلنار وكيل‌گيلاني، رياست فدراسيون چوگان را برعهده گرفته و او نيز براي رسيدگي به اين رشته سنتي و ايراني كاري دشوار در پيش دارد. قدر مسلم اينكه بانوان ايراني اقتدار و شايستگي‌هاي خود را در بسياري از عرصه‌ها ثابت كرده‌اند و اين بار بايد منتظر موفقيت آنها در مديريت ورزش باشيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار