کد خبر: 863789
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی عنوان نمود:
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: 11 طرح سرمایه گذاری در استان به تصویب رسیده است که از محرک های اثربخش در رونق اقتصادی این خطه است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: 11 طرح سرمایه گذاری در استان به تصویب رسیده است که از محرک های اثربخش در رونق اقتصادی این خطه است.

ظفر افشون معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی در هفتمین نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی که با موضوع بررسی سرمایه گذاری مشترک کارخانه ساینا دلیجان با سرمایه گذار چینی در اراک برگزار شد ،افزود: تا کنون 43 طرح مصوب خارجی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد دلار در این استان به انجام رسیده که یک سوم این طرح ها در دوران پسا برجام جذب شده است.
وی ادامه داد: مقدمات 10 طرح سرمایه گذاری خارجی در حوزه نیروگاه های خورشیدی در استان مرکزی فراهم شده که زمین مورد نیاز یکی از این طرح ها در این نشست با حجم تولید 25 مگاواتی به سرمایه گذار این طرح تحویل شده است و تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: ایران با دارا بودن 12 مرز مشترک با کشور منطقه از ظرفیت های مناسبی شامل دسترسی آسان به بازارهای خارجی و منطقه برخوردار است که این مهم علاقه سرمایه گذاران برای حضور در طرح های صنعتی، خدماتی و کشاورزی را در کشور را به همراه دارد.
افشون ادامه داد: استان مرکزی نیز با واقع شدن در مرکز کشور و دارا بودن توان بالای صنعتی، زیر بنایی و دسترسی آسان به بازار داخلی و خارجی از موقعیت مناسبی برای حضور سرمایه گذاران برخوردار است که این مهم حضور متقاضیان سرمایه گذاری در طرح های صنعتی و خدماتی استان را به همراه داشته است.
وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل علایق مشترک تاریخی و سنتی با کشورهای آسیایی به خصوص کشور چین خواهان رابطه تجاری با این شرکت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار