کد خبر: 863767
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
بنجامین مندی

باشگاه منچسترسیتی با خریدهای گران‌قیمت تحول عظیمی در ارزش مدافعان جهان ایجاد کرده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، ژوزه مورینیو هفته‌ گذشته در مصاحبه‌ای گفت‌: باشگاه منچسترسیتی برای جذب بازیکنان معمولی پول‌های کلانی پرداخت می‌کند. تنها پس از چند روز، این اتفاق دوباره افتاد و بنجامین مندی موناکو را ترک کرد و با قراردادی به ارزش ۵۷.۵ میلیون یورو به سیتی پیوست تا به گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال تبدیل شود. امروز این رقم برای خرید یک مدافع تقریبا عادی شده اما همیشه این چنین نبوده است. در ادامه به ۱۱ مدافع گران‌قیمت تاریخ فوتبال اشاره می‌شود.

۱۱. لئوناردو بونوچی

مدافع ایتالیایی یکی از جنجالی‌ترین جابه‌جایی‌های نقل‌ و انتقالات تابستانی را به نام خود به ثبت رساند. او توانست به جمع بازیکنانی بپیوند که با پیراهن سه تیم برتر ایتالیا یعنی میلان، یوونتوس و اینتر بازی کرده‌اند. بونوچی پس از شکست یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید تصمیم گرفت تورین را ترک کند و به میلان بپیوندد. رقم این انتقال ۴۰ میلیون یورو بود.

۱۰. شکودران موستفی

بازیکن آلمانی پس از دو فصل درخشش در والنسیا، توجه آرسن ونگر را جلب کرد. به همین خاطر آسنال ۴۱ میلیون یورو برای جذب موستفی پرداخت. بهترین عنوان او به قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ برمی‌گردد.

۹. لیلیان تورام

امضای قرارداد بازیکن فرانسوی با یوونتوس جایگاه مدافعان را در فصل نقل‌ و انتقالات تغییر داد. باشگاه تورینی برای جذب این بازیکن در سال ۲۰۰۱ نزدیک به ۴۲ میلیون هزینه کرد. او نخستین مدافعی بود که رقم قراردادش از ۴۰ میلیون یورو فراتر رفت.

۸. تیاگو سیلوا

بازیکن برزیلی در اواخر دهه گذشته در میلان ستاره به حساب می‌آمد. او در سال ۲۰۱۲ به پاریس رفت و پاری ‌سن‌ ژرمن برای این جابه جایی ۴۲ میلیون یورو هزینه کرد. سیلوا در فرانسه همه عناوین را به دست آورد ولی نتوانست هرگز با تیمش به فینال لیگ قهرمانان برسد. او سالیانه بیش از ۱۰ میلیون یورو دستمزد دریافت می‌کند.

۷. نیکلاس اوتامندی

بازیکن آرژانتینی تنها یک فصل در والنسیا حضور داشت و عملکرد درخشانش باعث جدایی از این تیم شد. او در سال ۲۰۱۵ با منچسترسیتی قراردادی ۴۵ میلیون یورویی به امضا رساند. زمانی که اوتامندی به انگلیس رفت در مصاحبه‌ای گفت‌: برای کسب عناوین بازی می‌کنم.

او به مدال رسید اما تنها توانست یک جام را با سیتیزن‌ها فتح کند.

۶. ریو فردیناند

بازیکن جنجالی انگلیسی، لیدز یونایتد را در سال ۲۰۰۲ ترک کرد و با قراردادی به ارزش ۲۶ میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست. او سال‌ها به عنوان گران‌ترین مدافع جهان شناخته شد (۱۲ سال) .

۵. داوید لوییس

لوییس همچون هم‌وطنش تیاگو سیلوا در سال ۲۰۱۴ با قراردادی به ارزش ۴۹.۵ میلیون یورو به پاری ‌سن‌ ژرمن پیوست. او در این باشگاه توانست در کنار سیلوا در خط دفاعی تیم فرانسوی بازی کند. لوییس پس از دو فصل دوباره به تیم قبلی خود یعنی چلسی بازگشت. تیم لندنی برای این جابه‌جایی ۳۰ میلیون هزینه کرد.

۴. الیاکیم مانگالا

یکی دیگر از ولخرجی‌های لیگ برتر در رابطه با بازیکنان به مانگالا بر می‌گردد. مدافع فرانسوی با قراردادی ۵۳.۸ میلیون یورویی به سیتی پیوست. او رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد که در کوتاه مدت شکست. مانگالا نتوانست در این تیم موفق باشد و به صورت قرضی در والنسیا پا به توپ شد اما در این تیم هم ناموفق بود.

۳. جان استونز

مدافع انگلیسی تنها با ۲۲ سال سن جز سه بازیکن گران قیمت این فهرست محسوب می‌شود. منچسترسیتی در این موضوع نقش دارد. باشگاه شهر منچستر فصل گذشته استونز را با قراردادی به ارزش ۵۵.۶ خرید. بازیکن انگلیسی شش فصل با پیراهن سیتی بازی خواهد کرد.

۲. کیل واکر

بازیکن ۲۷ ساله انگلیسی دو هفته‌ پیش با سیتی قرارداد امضا کرد. او تاتنهام را با قراردادی ۵۷ میلیون یورویی ترک کرد. او دو سال به عنوان بهترین مدافع سال لیگ برتر شناخته شد.

۱. بنجامین مندی

بهترین انتقال به نام بازیکن جوان فرانسوی ثبت شد. او موناکو را ترک کرد و با قراردادی به ارزش ۵۷.۵ میلیون یورو به سیتی پیوست. مندی تنها ۲۲ سال دارد اما تجربه قهرمانی در لیگ فرانسه را داشته است. این اتفاق در آخرین فصل حضورش در موناکو رخ داد.

پنج بازیکن برتر در این فهرست به منچسترسیتی پیوستند. دو بازیکن با پاری ‌سن‌ ژرمن قرارداد امضا کردند و یونایتد، آرسنال، یوونتوس و میلان هر کدام یک بازیکن را جذب کردند. از طرفی هفت بازیکن در لیگ برتر پا به توپ هستند. پس از آنها لیگ یک فرانسه و سری A  با دو بازیکن قرار دارند.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار