کد خبر: 863658
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت با بیان این که زائرین حج تمتع از تاریخ ۹ مردادماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، گفت: شرایط حج سال جاری متفاوت است و موجب نگرانی شده است.
مهر: حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر شامگاه دوشنبه در دیدار با کارگزاران حج استان گلستان اظهار کرد: شرایط حج سال جاری متفاوت است و چه بخواهیم و چه نخواهیم موجب نگرانی شده است.

وی افزود: اگر امسال برای رفتن به اقدام نمی‌کردیم و به امر تعویق می‌افتاد با تغیر مسئولان عربستانی دیگر وضعیت حج مشخص نبود.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر بابیان اینکه حج از روابط سیاسی جداست، اظهار کرد: درحالی‌که روابط سیاسی دو کشور ایران و عربستان قطع بوده اما مقدمات فراهم‌شده و در شرف اعزام حجاج هستیم.

اهل سنت بیشترین ضربه از داعش را متحمل شد

وی با اشاره به اقدامات داعش در منطقه گفت: متأسفانه اهل سنت در این حوادث بیشترین ضربه را متحمل شدند و این اقدامات جز بدنام کردن چهره اسلام چیز دیگری در برنداشت.

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت به نقل از یکی از روحانیون اهل سنت عراق گفت: ۴۰۰ روحانی اهل سنت به دست داعشی ها به شهادت رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر اظهار کرد: متأسفانه این جنگ در جهان اسلام موجب شده اقتصاد و فرهنگ مردم مسلمان تحت تأثیر قرار گیرد، چراکه بسیاری از این مسلمانان به کشورهای غربی می‌روند و از فرهنگ اسلامی فاصله می‌گیرند.

وی بابیان اینکه شاهد از بین رفتن تفکرات داعش در منطقه هستیم اما این امر زمان می‌برد، افزود: کمپین «نرفتن به حج» توسط افراد فراری از کشور تشکیل‌شده است که با زبان خیرخواهانه تلاش می‌کنند مردم را از این فریضه الهی بازبدارند.

وی بابیان اینکه اعزام حجاج به حج تمتع تصمیم نظام بود، افزود: از تاریخ ۹ مردادماه اعزام کاروان حجاج به عربستان آغاز می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت در رابطه با شیوه مدیریت در حج گفت: شورای فرهنگی در کاروان‌ها ایجاد کردیم تا خرد جمعی بر تصمیم‌گیری فردی غلبه کند و تمام برنامه‌های موردنیاز زائر عملی شود.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: ۱۰ نفر از زائرین به‌عنوان یاوران حجاج به زائرین خدمت‌رسانی کنند تا اعمال به‌خوبی و درستی انجام شود.

قاضی عسکر ادامه داد: باید در مکه و مدینه زمینه نهایت استفاده از برنامه‌های فرهنگی و معارف حج توسط حجاج فراهم شود.

وی اظهار کرد: حدود ۱۱ زائر شهید فاجعه منا تشخیص  هویت نشده اند و در مراسم حج امسال فرزند یکی از این شهدا برای ثبت DNA به حج اعزام می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار