کد خبر: 863638
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
معاون فنی و موقوفات آستان قدس رضوی:
معاون فنی و موقوفات آستان قدس رضوی از افتتاح فاز نخست پروژه زائرشهری رضوی هم‌زمان با روز میلاد حضرت رضا(ع) خبر داد.

مهندس خلیل اکبری در نشست خبری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با موضوع برنامه‌های دهه کرامت رضوی، عنوان کرد: به دستور تولیت آستان قدس رضوی و براساس منشور 7 ماده‌ای مقام معظم رهبری موضوع اسکان شایسته و در خورشأن زائران کم‌درآمد امام رضا(ع) بیش از یک سال است که در دستور کار قرار گرفته و پس از بررسی‌های صورت گرفته براساس تعداد کل زائران و مکان‌های اقامتی اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانسراها و منازل شخصی به این نتیجه رسیدیم که 27 میلیون زائر امام رضا(ع) در طول سال به طور متوسط 3 شب اقامت در مشهدالرضا(ع) را دارند.
معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی با بیان اینکه براساس آمار موجود 100 هزار تخت کمبود فضا داریم، خاطرنشان کرد: این عدد در ایام خاص سال همچون ایام سفرهای نوروزی، ایام سفرهای تابستانی، ایام ولادت امام رضا(ع)، ایام شهادت امام رضا(ع) و...که با اوج حضور زائران امام رضا(ع) همراه است، بیشتر هم می‌شود.
وی در رابطه با موقیعیت مکانی زائرشهر رضوی، تأکید کرد: برای احداث زائر شهر، زمینی به مساحت 35 هکتار واقع در حاشیه اتوبان باغچه به مشهد و ابتدای شهرک طرق و داخل محدوده شهری شهرداری منطقه 7 مشهد تأمین شد.
اکبری با اشاره به اینکه این زائرشهر براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در 3 فاز ساخته و در حال احداث است، گفت: با فعالیت جهادی صورت گرفته در این زمینه، فاز نخست این پروژه آماده راه اندازی است.
وی ظرفیت زائرشهر رضوی را 20 هزار نفر اعلام کرده و افزود: فاز نخست طرح زائرشهر از اول مردادماه امسال آغاز شد و در این فاز که به مساحت 10 هکتار است، ظرفیت 4500 نفر زائر دیده شده که در قالب 31 بلوک (28 بلوک سوئیتی با 700 سوئیت 40 متری و 3 بلوک سالنی با 6 سالن بالای 500 متری) ساخته می‌شود.
اکبری هم‌چنین میزان مشارکت‌های مردمی را تا این لحظه بسیار خوب و فراتر از در حد تصور اعلام کرد و گفت: میزان مشارکت‌های مردمی تا این لحظه بسیار خوب و حتی فراتر از در حد تصور بوده است و زائران و مجاوران امام رضا(ع) در این کار خیر و خداپسندانه به‌طور ویژه سهیم بودند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار