کد خبر: 863634
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
نماينده ولي فقيه در حج و زيارت از صدور 20 هزار ويزاي الكترونيكي براي زائران ايراني خبر داد و گفت: ويزاي باقي زائران در روزهاي آينده صادر خواهد شد.
حجت‌الاسلام علي قاضي عسكر، نماينده ولي‌فقيه در حج و زيارت در جمع كاركنان حج و زيارت استان گلستان اظهار كرد: حادثه منا و حادثه مسجدالحرام دو حادثه بسيار بزرگ و غم‌انگيزي بود كه در سال 1394 با آن روبه‌رو شديم.
 
وي ادامه داد: پس از آن اتفاقات و موضوعات سفر حجاج ايراني متوقف شد زيرا نگاه اصلي ما مسئله عزت و حرمت حجاج ايراني بود كه وزير حج عربستان در توافقنامه‌اي كتبي اين موضوع را تضمين و تأييد كرد كه تلاش خود را براي حجاج ايراني انجام خواهد داد.
نماينده ولي فقيه در حج و زيارت تصريح كرد: با تلاش‌هاي انجام شده تا كنون بيش از 20 هزار ويزاي الكترونيكي براي زائران ايراني صادر شده و در تلاش هستيم تا روزهاي آينده ويزاي ساير حجاج نيز صادر شود.
 
قاضي‌عسكر با اشاره به توافق به منظور جابه‌جايي حجاج از سوي شركت‌هاي ايراني و سعودي تأكيد كرد: به منظور بررسي و ارزيابي عملكرد عربستان در خصوص سفر حج براي زائران ايراني توافق شد 10 نفر از اعضاي كنسولگري ايران در عربستان حاضر شوند و اين سفر را ارزيابي كنند.
 
وي گفت: در سال جاري 86 هزار و 500 نفر در سامانه حج ثبت‌نام كردند و هزاران نفر نيز به صورت رزرو هستند كه 15 هزار نفر از زائران حج تمتع امسال را اهل سنت تشكيل مي‌دهند و بايد اين نكته را تذكر دهم كه وحدت شيعه و سني در استان گلستان مثال‌زدني است.
نماينده ولي‌فقيه در حج و زيارت تأكيد كرد: من به حجاج عزيز مي‌گويم كه نگران سفر حج خود نباشيد زيرا مطمئن باشيد كه اين سفر آبرومندانه برگزار خواهد شد اما بايد اين را هم بدانيم كه در هر مراسمي به طور طبيعي ممكن است حوادثي رخ دهد.
 
قاضي عسكر با اشاره به فراهم كردن امكانات رفاهي و تعيين منازل نوساز براي اسكان زائران ايراني گفت: در حج امسال نرم‌افزار تلفن همراه ويژه زائران ايراني طراحي شده كه حاوي اطلاعات زائران است كه در كنار آن دستبندهاي ويژه‌اي با همين محتوا طراحي شده كه باعث شناسايي بهتر زائران ايراني مي‌شود.
وي در پايان تأكيد كرد: تلاش ما بر اين است كه سفر حج امسال سفري بسيار خوب و بدون حادثه براي حجاج ايراني باشد كه با توكل بر خداوند اينگونه خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار