کد خبر: 863632
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
وزير كشور درباره نحوه انتخابش به عنوان وزير كشور در دولت يازدهم كه بسياري آن را محصول ارتباط رؤساي قواي مجريه و مقننه مي‌دانند، توضيح داد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، عبدالرضا رحماني‌فضلي وزير كشور درباره فشارهاي طيف‌هاي سياسي به‌خصوص اصلاح‌‌طلبان براي عدم حضورش در كابينه آينده اظهار كرد: به هر گروه سياسي و حتي اصلاح ‌طلبان حق مي‌دهم كه متناسب با تفكر و سلايق خود به دنبال گزينه باشند و اين از جمله حقوق احزاب و گروه‌ها با هر نوع سليقه‌اي است. وي دليل انتخابش به عنوان وزير كشور در دولت يازدهم را خط مشي اعتدال‌گرايي و توسعه‌ مداري رئيس‌جمهور دانست و افزود: روحاني با علم بر اين اطلاعات، بنده را معرفي و در مجلس از اينجانب دفاع كرد. اين‌بار هم اگر شاخص‌هاي آقاي رئيس‌جمهور مبتني بر همين حوزه‌ها باشد، ديگر نبايد دنبال اين باشيم كه وزير اصولگرا يا اصلاح ‌طلب باشد بلكه وزير بايد بتواند وزارت كشور را با يك نگاه اعتدالي و توسعه‌اي اداره كند. رحماني فضلي همچنين تأكيد كرد: برخي از دوستان در روزنامه‌ها و محافلشان مباحث و موضوعاتي را مطرح مي‌كنند كه اگر وزير كشور از اين جناح باشد، خوب است. طرح اين سخنان حق آنهاست ولي تا آنجا كه اطلاع دارم به‌صورت متشكل، سازمان‌يافته و يكپارچه مخالفتي با من نشده است.
 
وزير كشور در پاسخ به اين‌ ديدگاه كه گفته مي‌شود شما در دولت سهميه افراد خاصي هستيد و نام علي لاريجاني در اين مورد مطرح مي‌شود، گفت: اين حرف‌ها را مردم نمي‌زنند و از طرف سياسيون مطرح مي‌شود، چون مردم از ما كار مي‌خواهند و هر فردي برايشان در مسير انقلاب كار كند مردم قبولش دارند. رحماني‌فضلي افزود: اگرسياسيون چنين چيزي را مطرح مي‌كنند من به آن‌ها حق مي‌دهم، به دليل اين‌كه ۱۷ سال با لاريجاني كار مشترك كرديم كه حدود ۹ سال آن در صداوسيما، حدود دو سال در شوراي‌عالي امنيت ملي و پنج سال در ديوان محاسبات به عنوان رياست اين نهاد كه زيرمجموعه رياست لاريجاني در مجلس بود شكل گرفت، بنابراين من به كساني كه چنين تفكري دارند حق مي‌دهم. وزير كشور در ادامه گفت: اخلاقي عرض مي‌كنم كه آقاي لاريجاني اهل باج گرفتن نيست و اين امر از ساحت اخلاقي ايشان كاملا مبراست. وي حتي يك ‌بار به من دستور خاصي نداد كه دال بر معامله باشد. ‌وقتي در شوراي‌عالي امنيت ملي نيز حضور داشتم چنين چيزي را مشاهده نكردم و حتي در پنج سالي كه در ديوان محاسبات خدمت كردم يك پرونده يا موضوع خاص با نگاه ويژه‌اي مطرح نشد. وي همچنين تأكيد كرد: كساني كه چنين صحبتي را مطرح مي‌كنند، روحاني را نيز نشناختند چون وي اصلاً اهل باج‌دهي نيست و يكي از صفات بسيار خوب آقاي رئيس‌جمهور اين است كه مستقل تصميم مي‌گيرد و در تصميماتشان ثابت‌قدم هستند، ‌بنابراين كساني كه چنين مباحثي را مطرح مي‌كنند به هر دو بزرگوار توهين مي‌كنند. ‌
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
0
0
مثلا اگه بحث رای اعتماد مجلس نبود چپیها میذاشتن تو وزیر بشی؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
هردو بزرگوار!!!!!!!!!!!!!تا حال فکر میکردیم بزرگوارم یه صفت خوبیه ، الان فهمیدیم معنی چندان خم خوب نبوده ،.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار