کد خبر: 863631
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
شمخاني در ديدار مقام افغان تأكيد كرد
مقابله با شكل‌گيري و گسترش گروه‌هاي تروريستي و تكفيري نيازمند اقدامات منسجم و هماهنگ ميان كشورهاي همسايه است.
به گزارش مهر، علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان عصر ديروز در ديدار محمد حنيف اتمر، مشاور امنيت ملي رئيس‌جمهور افغانستان پيرامون مهم‌ترين تحولات امنيتي منطقه و همچنين روند همكاري‌هاي دو‌جانبه در زمينه‌هاي اقتصادي، امنيتي، آب‌هاي مرزي، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروريسم با وي گفت‌وگو كرد.
 
شمخاني در ابتداي اين ديدار ضمن محكوم نمودن انفجار تروريستي روز جاري (ديروز) در كابل كه به كشته و مجروح شدن جمع زيادي از مردم مظلوم افغانستان منجر شد، اين واقعه تأسف‌آور را به خانواده‌هاي داغدار، دولت و مردم اين كشور تسليت گفت. وي با اشاره به درهم‌تنيدگي و غيرقابل‌گسست‌بودن امنيت جمهوري اسلامي ايران و افغانستان خاطر‌نشان كرد: مقابله با شكل‌گيري و گسترش گروه‌هاي تروريستي و تكفيري نيازمند اقدامات منسجم و هماهنگ ميان كشورهاي همسايه است. شمخاني با ابراز نگراني نسبت به تداوم حمايت‌هاي مالي و اطلاعاتي و تسليح گروه‌هاي تكفيري و تروريستي توسط برخي كشورهاي مرتجع منطقه با پوشش ايجاد مدارس ديني و مؤسسات اجتماعي افزود: اين روند موجب گسترش ناامني، نزاع‌هاي فرقه‌اي و مذهبي و مخدوش‌شدن اقدامات دولت افغانستان براي پيگيري فرآيند توسعه و سازندگي در اين كشور مي‌شود.
 
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به سابقه تمدني و اشتراكات گسترده فرهنگي ميان دو كشور يادآور شد: تداوم رايزني‌ها و تبادل تجربيات براي مبارزه با ناامني موجب شكل‌گيري ثبات، آرامش و رفاه در مرزهاي ميان دوكشور و زمينه‌ساز بهره‌مندي از منافع پايدار و مشترك خواهد شد.
وي با تأكيد بر ضرورت افزايش تحرك و فعاليت كميته‌هاي چهارگانه همكاري دو جانبه و رفع موانع موجود اظهار داشت: عدم اهتمام كافي به فعاليت موثر ساختارهاي مورد توافق براي حل مشكلات موجود موجب كندشدن روند تحقق اراده سياسي رهبران دو كشور براي گام برداشتن در مسير مناسبات مبتني بر تأمين منافع مشترك خواهد شد. ‌
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار