کد خبر: 863629
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ویژه‌های جوان:
رسانه سياسي هم مي‌تواند زرد باشد، وقتي قرار است تيترها مدام در حاشيه سياست باشد يا حتي فراتر از آن، تيترها و مطالب طوري باشد كه از اتفاقات عادي، حاشيه بسازد.
رسانه سياسي هم مي‌تواند زرد باشد، وقتي قرار است تيترها مدام در حاشيه سياست باشد يا حتي فراتر از آن، تيترها و مطالب طوري باشد كه از اتفاقات عادي، حاشيه بسازد. اين اتفاق عادي مي‌تواند استعفاي يك امام جمعه باشد و بعد يك رسانه‌ كه در ارادت و تملق به هاشمي و خانواده‌اش شهره است و حتي رسانه خانواده هاشمي ناميده مي‌شود از اينكه آخرين نماز جمعه هاشمي در تابستان بوده و اين استعفاي اخير هم در تابستان است، تيتر بزند كه «از هاشمي تا امام جمعه كرمان» آن هم تيتر يك با روتيتر «روايت آرمان از استعفاي ائمه جمعه در فصل تابستان»! انگار مثلاً اينكه در چه فصلي هستيم مي‌تواند در استعفاي ائمه جمعه موثر باشد!
 
جالب اينكه هاشمي رفسنجاني هيچ‌گاه استعفا نداد و به نوعي خواست باشد و نباشد! خودش گفته بود كه «مايلم افراد ديگري نمازجمعه را اقامه كنند. من همه حرف‌ها را در نمازجمعه زده‌ام... اوايل مدتي دعوت مي‌كردند كه من نمي‌رفتم. وقتي نرفتم، ديگر دعوت نمي‌كنند. » شرق هم در صفحه يك خود از استعفاي امام جمعه بيرجند تيتر زده: «استعفاي امام‌جمعه بيرجند» و البته كمي صادقانه‌تر از آرمان مي‌نويسد و تلويحاً نشان مي‌دهد چرا اين استعفاها برايشان مهم شده است: «دو امام‌جمعه مستعفي اخير به ‌لحاظ سياسي به دولت نزديك‌ترند... » و در مورد امام جمعه كرمان مي‌نويسد: «مشي سياسي آيت‌الله جعفري اعتدالي است و از نزديكان فكري به انديشه‌هاي مرحوم هاشمي‌رف‌نجاني و حاميان دولت روحاني به شمار مي‌آيد. » شرق به چهره‌هاي نزديك به جبهه پايداري هم بي دليل تهمت مي‌زند كه باعث استعفا بوده‌اند. با اين حال، اصل بزرگ‌سازي دو استعفاي بي حاشيه و بي حرف، نشان از همان صفتي دارد كه سال هاست اصلاح‌طلبان با آن شناخته مي‌شوند: «غوغازيست» حالا هم رسانه‌هاي اصلاح طلب اين توانايي را دارند تا از اين استعفاها غوغايي بسازند، بي آنكه طرح كنند اين سياسي بازي‌هاي حاشيه‌اي دغدغه چقدر از مردم است.
 
***
اين بار علامه ذيل نام آيت‌الله!
پس از تلاش‌هاي گسترده و البته بي حاصل جريان به اصطلاح اصلاح طلب بر سر مرجع تراشي سياسي از حجت‌الاسلام ناطق نوري و روحاني در غياب مرحوم آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، نوبت به سيد حسن خميني رسيد.
آرمان، روزنامه خانوادگي هاشمي رفسنجاني كه همواره ثابت كرده است، به هر بهانه با ربط و بي ربطي بايد نام هاشمي و خاندان او در صفحه نخست آن تثبيت شود، روز گذشته 45 سالگي سيد حسن خميني را بهانه قرار داد و رداي آيت‌الله بر قامت او پوشيد! اين روزنامه اصلاح‌طلب كه گويا فراموش كرده است، جريان اصلاحات در دوران حاكميت بر دولت و مجلس چه جفايي در حق مرحوم آيت‌الله هاشمي روا داشتند و با نوشتن كتاب و دادن عناوين و القاب خاص، او را ترور شخصيت كردند، عدم احراز صلاحيت سيد حسن خميني از سوي شوراي نگهبان را نوعي انتقام‌جويي از نزديكان امام تفسير كردند! و با آوردن عباراتي از آيت‌الله هاشمي در توصيف نوه امام، تلاش كرده است، مشي سياسي سيد حسن را در امتداد او تفسير نمايد.  آرمان كه در اين گزارش بارها به ورطه لمپنيسم غلتيده، توضيح نداده است، كه اگر نوه امام واجد تمام ويژگي‌ها و خصايصي است كه برشمرده چرا بايد همچنان ذيل يك نام ديگر تعريف شود؟ معلوم نيست 45 سالگي سيد حسن انگيزه نوشتن اين گزارش بوده يا آوردن نام هاشمي به هر بهانه‌اي، ولو اگر آن بهانه 45 سالگي نوه امام باشد.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار