کد خبر: 863622
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ترامپ: اوضاع بدتر از چيزي است كه تصور مي‌كردم...
رئيس‌جمهور امريكا مي‌گويد كه اوضاع در واشنگتن خراب‌تر از آن چيزي است كه تصورش را مي‌كرده است. اين سخنان ترامپ از يك طرف انعكاس دشواري‌هايي است كه فرديت ويژه او در برخورد با پيچيدگي‌هاي سازماني دولت در امريكا پيش‌رو دارد و از طرف ديگر نشان‌دهنده افزايش اختلافات او با تيم دولتمرداني است كه بر سر كار آورده است. در تازه‌ترين تحول، منابع نزديك به وزير خارجه امريكا گفته‌اند اختلافات دونالد ترامپ با ركس تيلرسون، وزير خارجه به خصوص در مورد ايران تشديد شده و هيچ بعيد نيست تيلرسون حتي قبل از پايان سال ميلادي جاري كناره‌گيري كند.
 
دونالد ترامپ روز گذشته با اشاره به يکي از وعده‌هاي انتخاباتي خودش درباره خشکاندن «مرداب فساد» در واشنگتن در حساب توئيتري خود نوشت که اوضاع از آنچه تصور مي‌كرده وخيم‌تر است. ترامپ نوشته است: «وعده خشکاندن مرداب فساد بايد به خشکاندن فاضلاب تبديل شود- اوضاع در واقع خيلي وخيم‌تر از چيزي است که هر کسي تصور مي‌کرد و سرمنشأ اين فسادها هم رسانه‌هاي جعل‌کننده خبر هستند.» اين موضع‌گيري ترامپ در شرايطي ابراز شده كه چالش‌هاي او با منتقدانش رو به افزايش است. هفته قبل دو نماينده کنگره براي اولين بار طرح استيضاح ترامپ را به جريان انداختند. همچنين کوشنر داماد ترامپ روز گذشته ساعاتي قبل از حضور در جلسه کميته تحقيقات سنا درباره روابط خود با روسيه در بيانيه‌اي 11 صفحه‌اي هرچند تأييد كرد چهار مرتبه در طول مبارزات انتخاباتي با مقامات روس ديدار کرده، اما گفت که با هيچ دولت خارجي براي پيروزي ترامپ در انتخابات تباني نکرده است. وي همچنين با اشاره به ديدار جونيور ترامپ با وکيل روس گفت كه در اين ديدار شرکت کرده، اما ايميل‌هايي را که نشان دهند پسر ترامپ با شرط گرفتن اطلاعات درباره کلينتون در اين ديدار شرکت کرده، مشاهده نکرده است.
 
جنجالي شدن موضوع روابط روسيه با دولت ترامپ كه حالا به داماد و فرزند او نيز كشيده شده، تنها يكي از چالش‌هاي رئيس‌جمهور امريكا با منتقدان است. منابع امريكايي مي‌گويند اختلافات رئيس‌جمهور با تيم سياست خارجي خودش نيز در حال تشديد شدن است. شبکه سي‌ان‌ان ديروز در گزارشي با اشاره به بحث‌هايي كه درباره اختلافات ترامپ با ركس تيلرسون مطرح شده، از قول دو منبع نزديک به وزير خارجه امريکا گزارش كرد كه تيلرسون احتمالاً به دليل اختلافات با رئيس‌جمهور امريكا از جمله درباره برجام تا قبل از پايان سال جاري ميلادي از سمت خود کناره‌گيري مي‌کند. پيش از اين ترامپ با شان اسپايسر، سخنگوي کاخ سفيد نيز دچار اختلاف شده بود كه نهايتاً منجر به استعفاي اسپايسر شد. منابع آگاه به سي‌ان‌ان گفته‌اند کناره‌گيري رکس تيلرسون تا پيش از پايان سال جاري به تازگي در محافل سياسي اين کشور مطرح شده كه آزموني ديگر براي دونالد ترامپ به شمار مي‌آيد که در حال حاضر نيز با چالش‌هاي ديگري در امور داخلي مواجه است.
 
به نوشته سي‌ان‌ان، تيلرسون بر سر موضوعات مختلف با کاخ سفيد اختلاف‌نظر دارد، از جمله بحث درباره سياست ايران و کارکنان وزارت امور خارجه. منابع مطلع مي‌گويند نااميدي وي به هيچ عنوان مخفي نيست و تاکنون بارها علني شده، اما با وجود اين نااميدي، ممکن است وي تا پايان سال جاري به عنوان وزير امور خارجه باقي بماند تا دست‌کم يک سال در اين سمت مهم بوده باشد و بتواند به تلاش‌ها براي سازماندهي مجدد وزارت امور خارجه ادامه دهد. دو منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، در گفت‌وگو با سي‌ان‌ان گفته‌اند كه اگر تيلرسون حتي زودتر از اين تاريخ هم کناره‌گيري کند، آنها متعجب نخواهند شد. پيش از اين، رسانه‌هاي امريکايي از بحث و جدل رکس تيلرسون و جيمز ماتيس، وزير دفاع با دونالد ترامپ در يك جلسه امنيتي 55 دقيقه‌اي طي هفته قبل خبر داده بودند كه براي بررسي نحوه تأييد پايبندي ايران به توافق هسته‌اي تشكيل شده بود. به گفته اين منابع، در اين جلسه ميان ترامپ، جيمز ماتيس وزير دفاع، رکس تيلرسون وزير امور خارجه، جوزف دانفورد رئيس ستاد مشترک ارتش، هربرت مک مستر مشاور امنيت ملي امريکا و همچنين رئيس کارکنان کاخ سفيد برگزار شده كه در آن، تقريباً تمامي اعضاي جلسه گفته‌اند در شرايط فعلي بهتر است برجام حفظ شود، اما ترامپ راضي به انجام اين کار نبوده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
0
0
ایا؟ تابه حال فکر کرده اید " تفاوت کابینه دولت در امریکا و کابینه دولت در ایران چه می باشد؟ در دولت امریکا "سیاستمدارانی هستند که قادرند بصورت بی نهایت افراطی در صحنه های
بین المللی ظاهر شوند"اما در صحن های اجتمائی داخلی امریکا قادر نیستند افراطی و دور از تفکرات مردم حرکت زیادی داشته باشند" اما در کابینه دولت در ایران می توانید وزرائی داشته باشید "که بسیار افراطی و همراه با خشونت در صحنه اجتماعی
ظاهر می شوند و نمی خواهند اهمیتی برای نظرات مردم قائل شوند "ودور از انتقاد قرارگیرند" همین کاری که وزیر بهداشت از
صدا وسیما می خواهد " ولی همین اقایان در صحنه های
بین المللی انقدر ارام ومتین هستند "که از بره هم بی ازارترند
ایا؟ مسئولین غربگرا وثروتمند کشور" الگوی شما از امریکا و
سیاست هایشان "مانندشخص ترامپ چنین برداشتی بوده؟ که
چنین راهکاری را در واررت خود انتخاب کرده اید؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار