کد خبر: 863602
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران از پلمب ۹ واحد عرضه‌كننده برند پوشاك غيرمجاز در هشت پاساژ شهرستان شميرانات خبر داد.
به گزارش تسنيم، علي‌اكبر پوراحمد‌نژاد با اشاره به جولان برندهاي پر‌آوازه اروپايي غيرمجاز در برخي نقاط شمالي تهران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال قبل روند ثبت اقدام قانوني براي عرضه اين برند‌ها را اعلام كرد و اوايل امسال اخطارهاي لازم به واحدهاي عرضه‌كننده برندهاي غيرمجاز داده شد. وي افزود: بازرسان كميسيون مبارزه با قاچاق استان تهران و اداره كل صنعت، معدن و تجارت استان هفته گذشته با مراجعه به اين واحد‌ها تذكرات لازم را دادند.
 
پوراحمد‌نژاد با اشاره به شكايات متعدد مردم در اين حوزه گفت: از آنجا كه برخي واحد‌ها به اين تذكرات توجهي نكردند، امروز با همكاري پليس امنيت روند اعمال قانون و پلمب9 واحد در هشت پاساژ انجام شد.
 
وي گفت: هفته گذشته 152 واحد عرضه‌كننده اين برند‌ها اخطار گرفته بودند، رصد روزانه اين واحد‌ها همچنان ادامه خواهد يافت. وي افزود: غالب اجناسي كه اين برند‌ها مدعي آن هستند وجاهت قانوني ندارد و عملاً تقلبي هستند و فقط بابت اين برند‌ها مبالغ كلان از مردم دريافت مي‌شود. پوراحمد‌نژاد گفت: تا زماني كه اين مسير قانوني صحيح نشود بازرسي‌ها ادامه خواهد داشت. دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران گفت: بررسي واحد به واحد اماكن عرضه كلان كالايي در دستور كار قرار دارد. هفته گذشته محوريت بازرسي‌ها، بررسي اماكن و واحدهايي بود كه البسه و كالاهاي ورزشي كلان را در تهران در معرض فروش قرار داده بودند. وي گفت: در اين بررسي‌ها 612 واحد صنفي مورد بازرسي و رصد قرار گرفت و از 218 واحد كه روند تجاري آنها به سمت عرضه كالاهاي قانوني بود، تقدير شد.
 
دبير كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران افزود: در اين بازرسي‌ها كه با همكاري اتحاديه‌ها و اصناف مرتبط انجام مي‌شود همچنين به 185 واحد به خاطر اصلاح ساختار اخطار داده شد كه اميدواريم هرچه سريع‌تر روند عرضه كالاي خود را قانوني كنند.
پوراحمدنژاد افزود: در كنار مبارزه با باندهاي قاچاق سازمان يافته، بررسي، رصد و نظارت بر واحدهاي عرضه‌كننده كالاهاي كلان به عنوان يكي از مأموريت‌هاي اصلي كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران در سال 96 تعريف شده است و اجرايي مي‌شود.
  
بازارهاي شمال پايتخت، جولانگاه برندهاي تقلبي
دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز تهران درباره برندهاي تقلبي گفت: عموماً اماكن درجه بالاي اقتصادي كشور از برندهاي تقلبي استفاده مي‌كنند كه نمونه آن را مي‌توان در بازارهاي شمال پايتخت ديد.
علي‌اكبر پوراحمدنژاد درباره علت وجود برندهاي تقلبي با وجود برخوردهاي قانوني كه صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: عده‌اي وجود دارند كه نمي‌خواهند اين وضع اصلاح شود. مصوبات وزارت صنعت در خصوص ساماندهي برند‌ها خارج از حوزه قاچاق است، اما ستاد مبارزه با قاچاق وارد اين موضوع شده است. وي درباره محل‌هاي رخ دادن اين تخلف گفت: عموماً اماكن درجه بالاي اقتصادي كشور از برندهاي تقلبي استفاده مي‌كنند و اين تخلفات سوء‌استفاده از اعتماد عمومي شهروندان است. دبير ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز تهران تصريح داشت: ارائه برند تقلبي يك نوع كلاهبرداري است و در گام دوم مي‌توان عنوان مستتر قاچاق را در آن يافت. اين موضوع در دستور كار كميسيون‌هاي مبارزه با قاچاق استان‌ها به ويژه پايتخت اجرايي ابلاغ شده است كه همزمان با همكاري مسئولان در وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولي اصلي اين موضوع انجام مي‌شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار