کد خبر: 863592
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 86 شرور و 600 خرده‌فروش مواد‌مخدر در پايتخت خبر داد و گفت: 12 هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران داريم و طرح‌هاي امنيت محله محور تا پاكسازي كامل شهر از اراذل و اوباش و خرده‌فروشان مواد‌مخدر ادامه خواهد‌داشت.
سردار حسين ساجدي‌نيا در حاشيه نمايش خياباني دستگيرشدگان مواد‌مخدر و اوباش در ميدان امام حسين اعلام كرد: اين طرح در راستاي طرح‌هاي محله محور و با هدف جمع‌آوري اراذل و اوباش و خرده‌فروشان مواد‌مخدر اجرا شده است.
وي گفت: اين دستگيري‌ها در 140 منطقه رصد شده، انجام گرفت و بايد بگويم اين طرح‌ها تا پاكسازي كامل شهر از اراذل و اوباش و خرده‌فروشان مواد مخدر ادامه خواهد داشت.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در ادامه افزود: در اين طرح 86 نفر از اراذل و اوباش و 600 خرده‌فروش مواد‌مخدر دستگير شده‌اند كه اكثراً اراذل، مزاحمت‌هاي نواميس و درگيري را داشتند.  ساجدي‌نيا تصريح كرد:‌خرده‌فروشان دستگير شده هر كدام بيش از 10 گرم مواد‌مخدر صنعتي يا سنتي در دست داشتند.
  
نقاط آلوده را به 110 گزارش كنيد
وي با اشاره اينكه350 نقطه آلوده پايتخت به 140 نقطه كاهش يافته از مردم خواهش كرد كه اگر نقاط آلوده‌اي در سطح منطقه زندگي خود مي‌بينند از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع داده‌شود تا مأموران پليس در اولين فرصت نسبت به پاكسازي منطقه اقدام كنند.  فرمانده انتظامي تهران بزرگ اعلام كرد: تا پايان اين هفته و هفته آينده 13 پاتوق ديگر نيز شناسايي كرده‌ايم كه پاكسازي خواهد شد.
  
كشف 7 تن مواد‌مخدر در 4 ماه
وي ميزان كشفيات پليس در چهار‌ماهه اول سال را 7‌تن مواد‌مخدر دانست و گفت: 19 باند نيز در اين زمينه دستگير و منهدم شده است.
سردارساجدي‌نيا با اشاره به جمع‌آوري معتادان متجاهر گفت: ظرفيت كمپ‌ها به اندازه كافي نيست؛ حدود 3 الي 4 هزار نفر را به كمپ‌ها مي‌برند و پس از سه‌ماه آزاد مي‌كنند. به جاي آنكه يك‌سال نگه دارند، زودتر آزاد ‌ و تعدادي از آنها دوباره به سوي مواد برمي‌گردند.
  
براي نگهداري معتادان جا نداريم
وي افزود: پليس مي‌تواند ظرف يك هفته 99 درصد معتادان متجاهر را دستگير كند، اما متأسفانه ظرفيت مناسب در كمپ‌ها را نداريم و نمي‌توانيم این عمل را انجام دهیم؛ ‌مردم پليس را مي‌بينند و از پليس انتظار جمع‌آوري ‌ دارند، در حالي كه ما جاي كافي براي نگهداري آن معتادان نداريم.
  
12 هزار معتاد متجاهر در شهر تهران
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اعلام اينكه 12 هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران داريم، تأكيد كرد: ‌بايد معتادان متجاهر را در كمپ‌ها يك‌سال نگه دارند تا كاملاً ترك كنند.  وي ‌اراذل و اوباش دستگير شده در اين طرح را بعضاً داراي سابقه و اكثراً در سطح 3 دانست و گفت: تعداد زيادي از اين دستگير شدگان افرادي بودند كه تازه‌‌وارد هستند.
  
درباره گم شدن كودكان در تهران
ساجدي‌نيا به مفقود شدن دو بچه هم اشاره كرد و گفت: يكي از بچه‌ها كه پسركي سه‌ساله بود، توسط يك‌خانم ربوده شده بود كه پيدا شد؛ مورد ديگر نيز يك نوزاد است كه هنوز به نتيجه نرسيده‌ايم و از طريق رسانه‌ها نيز به مردم اعلام كرده‌ايم تا اگر خبري دارند به پليس اعلام كنند. وي گفت: مفقود شدن بچه‌ها نشئت گرفته از بي‌احتياطي پدران و مادران است و بايد والدين در اين زمينه اهتمام بيشتري به خرج دهند. رئيس پليس پايتخت با بيان اينكه آمار كودك‌ربايي و آدم‌ربايي در تهران تنها همين دو مورد بوده است، گفت: پرونده‌ ديگري در اين زمينه نداشتيم و آمار چنين جرائمي در تهران بسيار كم و كمتر از انگشتان يك‌دست است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار