کد خبر: 863393
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
سيامك ره‌پيك عنوان كرد
رئيس پژوهشكده شوراي نگهبان روند بررسي موضوع «رجل سياسي» در شوراي نگهبان را تشريح كرد.
 سيامك ره‌پيك در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه «رجل سياسي» يكي از شرايط انتخاب شوندگان در هنگام ثبت‌نام انتخابات رياست جمهوري است، تصريح كرد: در شوراي نگهبان اين شرايط مورد بررسي قرار گرفت و در سال 92 يك آيين‌نامه داخلي تهيه شد. وي ادامه داد: بعد از ابلاغ سياست‌هاي كلي انتخابات بنا بر اين شد اين شرايط از جمله «رجل سياسي» تنظيم و اعلام شود. در پژوهشكده شوراي نگهبان مطالعاتي صورت گرفت، گزارشي تهيه شد به صحن شورا هم اعلام شد؛ البته شوراي نگهبان آن آيين‌نامه قبلي را هم مجددا بررسي كرد، منتها از نظر زماني، زمان بررسي‌ها به نحوي بود كه مقارن با انتخابات رياست جمهوري شد.
معاون اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: وقتي اين موضوع به پژوهشكده ارجاع شد، پژوهشكده مطالعاتي را انجام داد و گزارشاتي هم تهيه شد. در مورد روش و متد ورود به اين بحث و چگونگي تنظيم اين شرايط مدل‌هاي مختلف پيشنهاد شد كه اينها در كنار آن آيين نامه قبلي در جلسه شوراي نگهبان مطرح شد، ولي با توجه به شرايط وقت و زمان انتخابات، اين جمع بندي تا قبل انتخابات 96 انجام نشد.
 ره‌پيك تأكيد كرد: مطالعات در اين خصوص ادامه دارد. ان‌شاء الله در آينده اگر شوراي نگهبان نتيجه نهايي را تصويب كرد، اعلام خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار