کد خبر: 863384
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
اتاق بازرگاني بابت اعتراض يكي از اعضا به واردات بيسكويت از نعمت‌زاده و واردكنندگان عذرخواهي كرد!
اتاق بازرگاني ايران روز گذشته طي اطلاعيه‌اي رسمي بابت اعتراض يكي از اعضاي اين اتاق به واردات بيسكويت از وزير صنعت، معدن و تجارت عذرخواهي كرد، اين اتفاق به وضوح بيانگر ارتباط اتاق بازرگاني با دولت است، اين در حالي است که اتاق بازرگاني خود را بخش خصوصي مستقل از دولت معرفي مي‌كند اما واقعيت اين است كه اين اتاق‌ها در تصرف وارداتچي‌ها و صادركنندگان مواد خام است و توليدكننده وزن خاصي در اين اتاق‌ها ندارد.
 
به گزارش «جوان»، گاهي اعضاي اتاق بازرگاني انتقادهاي درستي را به دولت وارد مي‌كنند اما بايد دانست انتقاد صحيح بي‌شك نياز به استقلال واقعي تشكل دارد و لازمه استقلال آن است كه وابستگي وجود نداشته باشد. به طور نمونه درحالي كه اخيراً يك عضو هيئت نمايندگان اتاق ايران با گذاشتن چند نوع بيسكويت وارداتي آلماني روي ميز هيئت رئيسه نسبت به واردات بي‌رويه كالاي خارجي اعتراض كرده و از وزير صنعت خواسته بود كه مانع بيكاري جوانان و نابودي توليد داخلي به دليل واردات شود، روز گذشته اتاق بازرگاني ايران طي اطلاعيه‌اي بابت اعتراض يكي از اعضاي هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران به واردات بيسكويت، از وزير صنعت، معدن و تجارت عذرخواهي كرد. در اين اطلاعيه هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران ضمن پوزش از وزير صنعت و مسئولان از تمامي تجار و واردكنندگاني كه با رعايت تمامي قوانين فعاليت مي‌كنند بابت اعتراض يك عضو هيئت نمايندگان اين اتاق به واردات بيسكويت عذرخواهي كرد.
 
ماجراي نيمروز اتاق بازرگاني
روز يك‌شنبه يازدهم تيرماه 96يكي از اعضاي هيئت نمايندگان اتاق ايران به نام خدا‌شكر كاظمي در جلسه هيئت نمايندگان اين اتاق با نشان دادن تعدادي بيسكويت با برندهاي مختلف به حاضران در جلسه نسبت به واردات بي‌رويه كالا و به خصوص كالاهايي كه مشابه آن در داخل توليد مي‌شود به دولت و وزارتخانه‌هاي صادركننده مجوز واردات آن اقلام اعتراض كرد ونتيجه رويه‌هاي غلط در واردات كالاي مصرفي كه مشابه آن نيز در داخل توليد مي‌شود را بيكاري جوانان و تضعيف هرچه بيشتر اقتصاد ملي ايران معرفي كرد.
 
كاش در واردات كالاهاي مصرفي هم تحريم بوديم
عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني كاشان گفت: انواع بيسكويت آلماني و چيپس بلژيكي در يك سوپرماركت مشاهده مي‌شد و اين موضوع من را به فكر برد كه چرا در حالي كه امكان توليد چنين كالاهايي در كشور وجود دارد وزارتخانه‌هاي مربوطه و سازمان غذا و دارو مجوز واردات صادر مي‌كند. اين توليد‌كننده عضو اتاق بازرگاني با بيان اينكه اگر بخواهيم قطعات صنعتي از كشورهاي اروپايي و آلماني وارد كنيم تحريم هستيم و اين كشورها به ما قطعات صنعتي نمي‌دهند، گفت: نمي‌دانم چرا براي واردات بيسكويت تحريم نيستيم!؟
 
پيشنهاد رشوه براي كاهش مفاصاحساب بيمه تأمين اجتماعي
اين توليد‌كننده به طور تلويحي از فشار دولت به توليد كنندگان انتقاد كرد و گفت: در سال 92 مأموران تأمين اجتماعي براي بازرسي واحد توليدي‌ام مراجعه كردند كه طي اين بازرسي مكلف به پرداخت يك ميليارد و 300 ميليون تومان شدم. اين در حالي است كه طي اين بازرسي و براساس قراردادها و ساير موارد بايد حدود 40 ميليون تومان براي پرداخت به تأمين اجتماعي منظور مي‌گرديد. نسبت به اين موضوع اعتراضم را به مأموران تأمين اجتماعي بيان كردم، بعد از چند روز فردي به من زنگ زد و گفت كه اگر 10 درصد يك ميليارد و 300 ميليون تومان را به آنها پرداخت كنم رقم مفاصا‌حساب تأمين اجتماعي من را كاهش مي‌دهند. گاهي برخي مشكلات دولتي براي توليد‌كنندگان توسط كارمندان دولتي ايجاد مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار