کد خبر: 863354
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
محمد تقي فهيم
محمد تقي فهيم
 
آنارشيزم فرهنگي فعلي دلیلی بر صدور فرمان «آتش به اختيار» از سوي مقام معظم رهبري شده است و همه نيروهاي انقلابي و متعهد به نظام بايد به ميدان بيايند تا بتوانيم حوزه فرهنگ را از هرج و مرج فعلي نجات دهيم. مقام معظم رهبري از آنجا كه همه درها را بسته ديدند به ناچار فرمان «آتش به اختيار» را صادر كردند؛ امروزه فرهنگ و هنر كشور وضعيت بسيار اسفناكي دارد و جالب آنجا است كه رهبري طي سال‌هاي اخير به مناسبت‌هاي مختلف در سخنراني‌هاي‌شان نسبت به وضعيت موجود در حوزه فرهنگ و هنر گلايه كرده بودند و از مسئولان خواسته بودند وضعيت فرهنگي كشور را ساماندهي كنند اما بي‌توجهي مسئولان به فرمايشات مقام معظم رهبري باعث شد ايشان از تمامي نيروهاي انقلابي بخواهند كه به ميدان بيايند و كشور را از وضعيت اسفناك و آشفته فعلي نجات دهند. مقام معظم رهبري پيش از اين فرمان بارها راه‌حل‌هاي مختلفي را به دولتمردان و مسئولان پيشنهاد داده بودند اما تشتت در تصميم‌گيري‌ها و سياستگذاري‌ها و بي دغدغگي مسئولان دولت مانع از آن شد كه كار شايسته‌اي براي بهبود اوضاع و شرايط حوزه فرهنگ و هنر صورت بگيرد و همين مسئله باعث صدور فرمان «آتش به اختيار» شد. بنده معتقدم فرمان رهبري در بهترين زمان ممكن صادر شد چرا كه طي ماه‌ها و سال‌هاي اخير تمامي فعالان حوزه فرهنگ و هنر شرايط رقت‌بار حاكم در اين حوزه را به خوبي احساس كرده بودند و از ناكارآمدي مديريت فرهنگي كشور گلايه داشتند و معتقد بودند كه تمامي ضرباتي كه نظام در حوزه‌هاي مختلف متحمل مي‌شود به واسطه ناكارآمدي مديريت فرهنگي است.
 
حال ديگر آن دوران به پايان رسيده و بر اساس فرمان مقام معظم رهبري همه سينه‌سوختگان و دلسوزان نظام و انقلاب اسلامي موظف هستند كه وارد ميدان عمل شوند و امور كشور را به درستي در دست بگيرند تا ديگر شاهد اين همه هرج و مرج و تشتت در كشور نباشيم. اينك زمان آن فرا رسيده تا بساط ابتذال از سينماي كشور برچيده شود، ما بتوانيم آثار ارزشي متناسب با اهداف و آرمان‌هاي نظام و انقلاب اسلامي توليد كنيم و با عرضه گسترده آن در سطح دنيا چشم جهانيان را به فرهنگ اصيل ايراني-اسلامي باز كنيم. طي سال‌هاي اخير مديران سينمايي نه تنها له و به نفع ارزش‌ها كار نكرده‌اند بلكه همواره عليه ارزش‌ها قيام كرده و آثاري توليد كرده‌اند كه ما را دشمن شاد كرده است. مديران سينماي كشور طي سال‌هاي اخير هيچ‌گاه درصدد پيام‌رساني درست به مردم نبوده‌اند؛ حال فرمان «آتش به اختيار» دست همه را باز گذاشته تا با روحيه‌اي جهادي و انقلابي به ميدان بيايند و جلوي كار اين مديران ناآگاه و ناشايست را بگيرند.
 
البته ما قطعاً بي‌قانوني نخواهيم كرد بلكه جلوي قانون‌گريزان را خواهيم گرفت؛ امروزه همه چيز در اختيار گردن كلفتان و سرمايه‌داران و باندبازان است و ما به طور جد در مقابل آنها ايستادگي خواهيم كرد و نمي‌گذاريم كه بيش از اين تنها به منافع مادي خود بينديشند و كشور را چنين در دنيا بي اعتبار كنند. ابزار فرهنگ و هنر مناسب‌ترين ابزاري است كه ما مي‌توانيم در جهت بهره‌گيري پيشبرد اهداف و آرمان‌هاي نظام و انقلاب اسلامي آن را به كار گيريم و قطعاً تمامي هنرمندان و مردم متعهد و متدين كشورمان از اين كار حمايت جدي خواهند كرد و دست معاندان و بدخواهان را براي هميشه از سر سينما و فرهنگ و هنر كشور كوتاه مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار