کد خبر: 863177
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
گروه جهاني امدادرساني آکسفام اعلام کرد که بيماري وبا احتمالاً در فصل بارندگي در يمن به بيش از ۶۰۰ هزار نفر افزايش مي‌يابد.
به گزارش فارس، گروه جهاني امدادرساني آکسفام روز جمعه اعلام کرد که شمار مبتلايان به وبا در يمن احتمالاً به بيش از 600 هزار نفر افزايش خواهد يافت. آکسفام هشدار داد اپيدمي وبا در يمن احتمالاً با شروع فصل باراني بدتر خواهد شد. خبرگزاري رويترز نيز گزارش كرد، طبق آماري که اين سازمان در اختيار دارد، شمار افرادي که به اين بيماري دچار شده‌اند، بيشتر از هر تعدادي است که يک کشور در طول يک سال به آن دچار مي‌شود. اين در حالي است که سازمان بهداشت جهاني اعلام کرده بود که حدود 370 هزار مورد مشکوک به ابتلا به بيماري وبا در يمن هستند و هزار و 828 مورد مرگ هم از آوريل گزارش شده است. اين عدد بيشتر از تعدادي است که در سال 2011 از هائيتي گزارش شد.
 
در آن زمان 340 هزار و 311 نفر در هائيتي قرباني اين بيماري شدند. نايجل تيمينس، مدير بخش امور انساني آکسفام که به تازگي از يمن بازگشته است در مورد شرايط حاکم بر اين کشور گفت: «تقريباً به وضوح مي‌توان گفت که فقط در سه ماه در طول يک سال، افراد بيشتري در يمن به نسبت هر کشوري ديگري به وبا دچار شده‌اند. اين آمار مربوط به زماني است که آمارگيري جديد شروع شده‌اند.» همزمان سازمان ملل ائتلاف متجاوز تحت رهبري عربستان را مقصر يک حمله هوايي مرگبار به غيرنظاميان طي روزهاي گذشته در يمن دانست و گفت در منطقه‌اي که ائتلاف به آن حمله کرده هدف نظامي وجود نداشته است. به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين حمله که روز سه‌شنبه گذشته در شهرستان «موزع» در استان تعز در جنوب غرب يمن رخ داد دست‌کم ۲۰ کشته شامل چهار کودک برجاي گذاشت. دفتر حقوق بشر سازمان ملل که تلفات اين حمله را ۱۸ تن دانسته، گفت: اين حمله سه خانواده را که در يک خانه حصيري موقت ساکن بودند و بعد از آواره شدن از خانه‌شان در سه ماه پيش به دليل درگيري‌ها به اين محل رفته بودند، هدف قرار داد.
 
اين دفتر در بيانيه‌اي اعلام کرد که حمله هوايي از جانب نيروهاي ائتلاف عربي که در اشاره به ائتلاف متجاوز تحت رهبري عربستان بوده، صورت گرفته است. اين بيانيه تصريح کرد: به نظر نمي‌رسد در نزديکي محل اين حمله هوايي و خانه ويران شده هيچ‌گونه هدف نظامي وجود داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار