کد خبر: 863172
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
«انتخاب وزير كشور نتيجه يك معامله بود» اين تيتر دو روزنامه شرق از قول علي مطهري است.
«انتخاب وزير كشور نتيجه يك معامله بود» اين تيتر دو روزنامه شرق از قول علي مطهري است. او به سادگي مجلس و دولتي را كه خود به آن رأي داده، متهم مي‌كند كه بر سر حضور رحماني فضلي در دولت يازدهم معامله كرده‌اند: «در دوره قبل، به نوعي معامله صورت گرفت و به رئيس‌جمهور گفته شد فلان فرد را به عنوان وزير معرفي كن تا ما كمك كنيم كه آن سه وزير مدنظر شما هم رأي بياورند و در همين راستا وزير كشوري معرفي شد كه ما واقعاً از عملكردش راضي نيستيم.» اصلاح طلبان براي مديريت انتخابات مجلس از وزير كشور ناراضي بودند؛ براي انتصاب برخي استانداران هم؛ وزير كشور با آنها به‌خوبي همراه شد، اما گويا از ميزان تخلفات در انتخابات رياست جمهوري باز هم راضي نيستند!
 
مطهري البته غيراز اين، دليل سطح پاييني هم براي انتقاد به وزير كشور دارد؛ دليلي كه در واقع انتقاد به اين موضوع است كه چرا رحماني فضلي به قانون تمكين كرده و جلوي نظارت قانوني شوراي نگهبان نايستاده است: «ما نياز به آدم‌هايي با شخصيت استوار داريم. اگر يك وزير كشور قوي داشتيم، اعتبارنامه خانم خالقي را امضا مي‌كرد و به مجلس مي‌فرستاد يا در انتخابات اخير رياست‌جمهوري، اجازه نمي‌داد به بهانه عبور از ساعت ۲۴، سه تا چهار ميليون نفر رأي ندهند. اگر وزير كشوري قوي‌ داشتيم، استانداران قوي انتخاب مي‌كرد و حوادثي مانند حادثه شيراز يا مشهد كه استانداران تسليم فشار شدند و برخلاف قانون عمل كردند، پيش نمي‌آمد. » به نظر مي‌رسد مطهري قانونگذاري است كه از متن اصلي قانون بي اطلاع است و نمي‌داند بعد از ساعت 24 دولت امكان تمديد ساعت انتخابات را ندارد! حادثه شيراز و مشهد هم كه دغدغه‌هاي شخصي‌ علي مطهري است...
 
 ***
آفتاب يزد نفر اول و آخر رأي‌گيري را گزينه‌هاي اصلي شهرداري دانست
سه نفر اول رأي‌‌گيري شوراي منتخب تهران، نجفي و مرعشي و كولايي هستند و نفر آخر و هفتم، مهرعليزاده؛ با اين همه آفتاب يزد معتقد است شانس نجفي (نفر اول) و مهرعليزاده (نفر آخر) از ديگران بيشتر است. در واقع منظور آفتاب يزد آن است كه ما دوست داريم يكي از اين دو گزينه شهردار شود.
اين روزنامه بازگرداندن جام شيردال از امريكا توسط نجفي (كه در دوران كوتاه رياست او بر سازمان ميراث فرهنگي اتفاق افتاد) و البته بعداً معلوم شد اصل نيست، را از دلايل شايستگي نجفي براي شهرداري تهران برمي شمرد. با اين همه شرايط اسفناك به ارث رسيده در سازمان تحت مديريت نجفي و بيماري قلبي و شرايط دشوار شخصي، او را به استعفا از اين سمت واداشت.»
البته دليل استعفاي نجفي بيماري قلبي‌اش بود؛ و معلوم نيست چطور در شهرداري تهران اين قلب قرار است احيا شود!
آفتاب يزد از تملق در مورد مهرعليزاده هم غافل نمي‌شود: «بدون شك مي‌توان به لحاظ سوابق اجرايي، مديريتي و عملياتي، مهرعليزاده را مناسب ترين فرد در ميان گزينه‌هاي اعلام شده از سوي شوراي شهر دانست... »
شايد فكر كنيم، مهرعليزاده چون گزينه خاتمي براي شهرداري است، آفتاب يزد نمي‌خواهد حالا كه براي دفاع از عارف جلوي بخشي از اصلاح طلبان ايستاده، خاتمي را هم از دست بدهد، اما به نظر مي‌رسد سطح آفتاب يزد نازل‌تر از اين تحليل‌ها و محاسبات است و فقط سليقه‌اش را خواسته تحميل كند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
0
سخنان علی مطهری " کم کم به یک داستان سریالی تبدیل
می شود"چرا؟ عده ای دوست دارند" با طرق مختلف اسم شان سر زبان ها باشد" حتی چگونگی اش هم مطرح نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
0
0
مطهری درست می گوید وزیر کشور قاطع عمل نکرده و نباید دوباره انتخاب شود. مطهری مرد شجاع و دارای تفکر بلندی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار