کد خبر: 863151
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
مسعود جعفري‌جوزاني، كارگردان و تهيه‌كننده سينما و مديرعامل دفتر «جوزان‌فيلم» در جديدترين مصاحبه خود از مؤسسه‌هاي فعال در زمينه پخش فيلم‌هاي سينمايي انتقاد كرده است.
مسعود جعفري‌جوزاني، كارگردان و تهيه‌كننده سينما و مديرعامل دفتر «جوزان‌فيلم» در جديدترين مصاحبه خود از مؤسسه‌هاي فعال در زمينه پخش فيلم‌هاي سينمايي انتقاد كرده است. او مي‌گويد كه برخي از افراد با زد و بند 28 دفتر سينمايي را تعطيل كردند و امروز فقط چهار دفتر سينمايي وجود دارد كه همه چيز در حوزه سينما را در دست گرفته‌اند.
 
جعفري‌جوزاني كه سال گذشته فيلم «پشت ديوار سكوت» را در سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر به نمايش درآورد، درباره ساخته نشدن فيلم‌هاي موفق در ژانر دفاع مقدس به ميزان مي‌گويد: «دليل اصلي اينكه سينماي دفاع مقدس مهجور مانده را مي‌توان انحصار كامل برخي دفاتر سينمايي براي عرصه توليد دانست. اينها با زد و بند 28 دفتر سينمايي را بستند و تنها چهار دفتر فعال باقي ماند و با لابي خود در سينماها هم شريك شده و همه چيز را در دست گرفته‌اند.»
 
كارگردان «ايران برگر» كه خود مديرعامل يكي از دفاتر پخش فيلم‌هاي سينمايي است، در ادامه تأكيد كرد: «اينها پا را فراتر نهاده و توليدكنندگان را تهديد مي‌كنند تا آنچه آنها مي‌گويند را توليد كنند و اگر نه با سيستم پخشي كه در دست دارند، جلوي اكران موفق فيلم را مي‌گيرند.»
 
جوزاني همچنين مي‌گويد: «مردم اين گونه آثار را دوست دارند، به شرطي كه درست پخش شود. اين آثار متأسفانه در سال‌هاي اخير قرباني برخي افراد سودجو در سينما شده‌اند.»
جوزاني در پايان با تأكيد بر فرمايشي خواندن امر توليد در سينما خاطرنشان كرد: «تمام آنچه ما امروز در سينما مي‌بينيم سليقه افراد محدودي است كه سيستم پخش را در دست گرفته‌اند. اين دفاتر در حال حاضر با ديدگاه‌هاي خود سفارش اثر مي‌دهند و با  توجه كامل به گيشه با هر نوع ديگري از سينما مقابله مي‌كنند و با اين روند جاري سينما روز به روز بدتر از اين وضع را پيدا خواهد كرد.»
 
جوزاني در حالي اين انتقاد را مطرح كرده كه در سال‌هاي گذشته نيز برخي سينماگران و رسانه‌ها از وجود «مافياي پخش فيلم» در سينماي ايران انتقاد مي‌كردند و غيرفعال شدن مؤسسه‌هاي پخش فيلم قديمي را به همين جريان مافيايي نسبت مي‌دادند. البته هيچ وقت مدرك و سند خاصي در اين زمينه ارائه نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار