کد خبر: 863139
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
چند كارگر بازيافت زباله كه مأمور گشت شهرداري را در دعواي اشتباهي به قتل رسانده‌بودند، پس از 10 روز فرار خود را تسليم پليس كردند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 7 صبح دوشنبه نوزدهم تيرماه امسال، قاضي منافي‌آذر با تماس تلفني مأموران كلانتري 105 سنايي در جريان قتل مرد جواني قرار گرفت كه در نزاع خونيني به كام مرگ رفته بود. لحظاتي بعد بازپرس همراه تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در محل به تحقيق پرداخت. بررسي‌ها نشان داد مقتول كه كارمند شهرداري تهران است ساعت 24 شامگاه يك‌شنبه هجدهم تيرماه در نزاع خونيني 11 زباله جمع‌كن كه همگي از كارگران شركت پيمانكار شهرداري هستند به شدت زخمي و به بيمارستان منتقل مي‌شود و در نهايت صبح امروز بر اثر شدت خونريزي به كام مرگ مي‌رود.
 
همچنين مشخص شد ساعتي قبل از اين درگيري سه نفر از زباله جمع‌كن‌ها در حوالي ميدان آرژانتين با سرنشينان خودروي مزدايي كه در حال زباله جمع كردن بودند درگيري مي‌شوند كه در اين حادثه آنها به دست سرنشينان مزدا مورد ضرب و جرح قرار مي‌گيرند. پس از اين حادثه يكي از زباله جمع‌كن‌ها موضوع را به دوستانش خبر مي‌دهد و درخواست كمك مي‌كند. تحقيقات بعدي حكايت از آن داشت در ادامه 11 زباله جمع‌كن كه همگي از كارگران شركت پيمانكار شهرداري هستند با سه‌دستگاه خودروي وانت به همراه مرد زخمي به جست‌وجوي ضاربان مي‌پردازند تا اينكه ساعتي بعد با سه‌سرنشين خودرو گشت خدمات شهرداري در حوالي خيابان كريم‌خان به اشتباهي درگير مي‌شوند و آنها را با چوب و چماق و قمه به شدت زخمي مي‌كنند كه در نهايت يكي از آنها به قتل مي‌رسد.  مأموران در تحقيقات بعدي دريافتند عاملان درگيري مرگبار پس از حادثه به مكان نامعلومي گريخته‌اند.
  
بازداشت متهمان پس از 10 روز
بدين ترتيب همزمان با انتقال جسد به پزشكي قانوني 13‌زباله جمع‌كن به دستور قاضي مدير روستا تحت تعقيب مأموران پليس قرار گرفتند تا اينكه مأموران روز چهارشنبه 28 تيرماه پس از گذشت 10 روز از حادثه موفق به بازداشت 13 متهم شدند.
صبح ديروز هفت‌متهم كه در نزاع مرگبار شركت داشتند براي بازجويي به دادسراي امور جنايي تهران منتقل شدند.  متهمان در جلسه بازجويي به درگيري اعتراف كردند. در اين جلسه چهار‌نفر از متهمان به نام ارسلان، بهمن، ايرج و فرزاد مورد بازجويي قرار گرفتند.
  
اعتراف درگیری مرگبار
ايرج متهم اصلي كه اقرار کرده با چاقو سه‌ضربه به مقتول زده است، گفت: در محل كار بودم كه ارسلان با من تماس گرفت و گفت سه‌مرد ناشناس زباله جمع‌كن كه او و دو نفر ديگر از همكارانمان را به شدت كتك زده‌اند. او گفت الان براي مداوا در بيمارستان هستيم و از ما خواست به كمك آنها برويم. او گفت سه مرد جوان با خودروي وانت مزدايي در حال جمع كردن زباله بودند كه با آنها درگير شده‌اند. دقايقي بعد ارسلان خودش را به ما رساند و من و ارسلان و 9 نفر ديگر كه جمعاً 11 نفر بوديم با دو دستگاه خودرو وانت و يك دستگاه نيسان به محل حادثه رفتيم و به جست‌وجوي سرنشينان خودروي مزدا پرداختيم. ما به سه‌گروه تقسيم شديم تا اينكه با تماس تلفني دوستانم متوجه شدم آنها خودرو ضاربان را در حوالي پل كريم‌خان ديده‌اند. به سرعت به آدرس داده شده رفتيم. وقتي به محل حادثه رسيديم چند نفر از دوستانم كه زودتر از ما رسيده بودند در حال درگيري بودند. من ابتدا راننده را كتك زدم و بعد به سراغ شاگرد رفتم و با چاقو سه‌ضربه به پهلو و پاي مقتول زدم.
 
وي ادامه داد: وقتي به سراغ شاگرد رفتم لباس‌هاي او خوني بود به همين خاطر احتمال مي‌دهم دوستانم قبل از من او را زخمي كرده‌اند و به همين علت او فوت كرده است.  بهمن در بازجويي‌ها گفت: وقتي رسيدم باقمه به طرف خودروي مزدا حمله كردم. ابتدا با قمه آژير و چراغ گردان خودرو را تخريب كردم و بعد به سراغ شاگرد رفتم كه ديدم او خوني است، اما نمي‌دانم خون براثر خونريزي دماغ يا دهانش بود يا به خاطر ضربات چاقو خوني شده بود. پس از اين ايرج با چاقو چند ضربه به مقتول زد كه متوجه شديم اشتباهي گرفته‌ايم.
فرزاد هم گفت: من با قفل فرمان به طرف خودروی مزدا رفتم و شيشه‌هاي جلو و عقب خودرو را شكستم.
 وقتي در عقب خودرو را باز كردم، ديدم يكي از سرنشينان خودرو كه زخمي بود لباس شهرداري به تن دارد. همان لحظه فهميدم كه اشتباهي گرفته‌ايم و با صداي بلند به دوستانم گفتم و همگي از محل فرار كرديم .
  
مأمور گشت شهرداری را اشتباهی به قتل رساندیم
ارسلان هم درباره حادثه مرگبار گفت: ساعتي قبل از حادثه با سرنشينان خودروي مزدايي در حوالي ميدان آرژانتين درگير شديم. من و دو نفر از همكارانم به آنها اعتراض كرديم كه زباله‌هاي اين محدوده متعلق به ما است كه آنها ما را به شدت كتك زدند و بعد هم زباله‌هاي ما را گرفتند. ما با دوستانمان تماس گرفتم و درخواست كمك كرديم. من كه آسيب كمتري ديده بودم با همكارانم به جست‌وجوي ضاربان پرداختيم. همكارانم خودروي شهرداري را با خودروي ضاربان اشتباه گرفته بودند و در حال كتك‌كاري بودند كه من از خودرو پياده شدم و متوجه شدم همكارانم كارمندان شهرداري را اشتباهي گرفته‌اند.  متهمان در ادامه براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار