کد خبر: 863133
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
قيمت كره همزمان با گران فروشي لبنيات در سطح خرده فروشي افزايش يافته به طوري كه قيمت هر كره ۵۰ گرمي يك برند (پرفروش و قديمي) با ۲۰۰ تومان افزايش، از هزار و 500 تومان به هزار و 700 تومان رسيده است، يعني کيلويي 4هزار تومان!
به گزارش تسنيم، قيمت كره بعد از شش ماه از افزايش رسمي اين محصول دوباره در سطح خرده فروشي توسط يكي از برند‌هاي پرفروش گران شده است. سابقه نشان داده است كه اين افزايش قيمت‌ها سريالي بوده و بعد از افزايش قيمت يك برند ساير صنايع نيز اقدام به افزايش قيمت مي‌كنند و برخورد دستگاه‌هاي نظارتي و جريمه صنايع تأثيري در اين افزايش قيمت‌ها نداشته است.
قيمت شير پاستوريزه از اواخر اسفند ماه سال گذشته 200 تومان توسط يكي از برند‌هاي صنايع لبني افزايش يافت و اين افزايش قيمت به ساير توليدكنندگان نير تسري يافت و سازمان حمايت در مقام عمل تا به امروز نتوانسته است اقدام ثأثيرگذاري به نفع مصرف‌كنندگان در اين باره داشته باشد.
بنا بر گزارش چهارم بهمن ماه سال 95 بود كه روابط عمومي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان طي اطلاعيه‌اي اعلام كرد: «براساس تصميمات كارگروه تنظيم بازار، حداكثر قيمت مصرف كننده هربسته كره 50 گرمي 15 هزار ريال و هر بسته 100 گرمي، 29 هزار ريال خواهد بود.
بديهي است در صورت كاهش بيش از 10 درصد در قيمت جهاني كره متناسباً نسبت به محاسبه و ابلاغ قيمت جديد اقدام خواهد شد. همانطور كه قبلاً نيز تصريح و تأكيد شده، قيمت‌هاي ابلاغي حداكثري است و عرضه با قيمت پايين‌تر به مصرف كنندگان امري شايسته و مورد تقدير است.  از تمامي شهروندان گرامي درخواست مي‌شود ضمن دقت هنگام خريد در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالي موارد را به سامانه 124 گزارش کنند تا سريعاٌ به آن رسيدگي شود.» بنابراين گزارش حداكثر قيمت اين محصول در سامانه اطلاع‌رساني قيمت كالا و خدمات سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان نيز كماكان همان نرخ بهمن ماه سال گذشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار