کد خبر: 863049
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: امسال 7 کیلومتر دیگر از کریدور شمال غرب به جنوب در محدوده دیواندره، به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش جوان در کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده در بازدید از این طرح در محدوده دیواندره اظهار داشت: این طرح از طرح‌های شاخص ملی است که همه امکانات برای تسریع در بهره‌برداری از آن به کار گرفته شده است.

وی طول این کریدور در محدوده دیواندره را 57 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 17 کیلومتر از این میزان تا کنون زیر بار ترافیکی قرارگرفته و 7 کیلومتر نیز امسال بهره‌برداری می‌شود.

به گفته نصراللهی‌زاده، عدم تعیین تکلیف کنارگذرها علت تاخیر در انجام پروژه‌هاست و مردم هم خواهان این هستند که به واسطه احداث کنارگذر، شهرها در حاشیه قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه سیستم برنامه‌ریزی و وزارت راه و شهرسازی درصدد هستند تا تحول جدی در این کریدور ایجاد شود، اظهار داشت: این طرح از محل منابع استانی تغذیه اعتباری شده و طی چند روز آینده در جلسه‌ای که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت راه و شهرسازی در تهران خواهند داشت، از محل اعتبارات ملی هم تامین اعتبار خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، این طرح را از لحاظ ارتباطی و اقتصادی مهم دانست و افزود: کریدور شما غرب- جنوب از 6 استان عبور می‌کند و اروپا را به خلیج فارس متصل می کند و نقش بین‌المللی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح را می‌توان مهم‌ترین و اولین پروژه عمرانی استان دانست.

محور سنندج - سقز یکی از پرترددترین جاده‌های کردستان است که که نقاط حادثه خیز فراوانی در آن به چشم می‌خورد و از 120 کیلومتر جاده بین شهری سنندج - سقز تا کنون 90 کیلومتر آن در قالب بزرگراه شمالغرب- جنوب تعریض و ساماندهی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر