کد خبر: 863024
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
رئیس اداره بهزیستی میامی:
رئیس اداره بهزیستی شهرستان میامی گفت: در این شهرستان 850 خانوار نیازمند شناسایی شده و از حمایت بهزیستی برخوردار هستند.
سیدعیسی جلالی افزود: این تعداد شامل 700خانوارمعلول و150خانوارزنان سرپرست خانوار است.
وی افزود: بهزیستی در حوزه های مختلف اجمتماعی و توانبخشی با توجه به نوع معلولیت مددجویان خدمات مختلفی را ارائه می کند.
جلالی گفت : ارائه ویلچیر ، سمعک، عصا، ارجاع به مراکز گفتار درمانی و کاردرمانی، پرداخت هزینه های حق پرستاری ضایعه نخاعی، تعمیر و مناسب سازی مسکن معلولان و محیط شهری و روستایی بخشی از خدماتی است که بهزیستی به این افراد ارائه می کند.
رئیس اداره بهزیستی میامی درباره خدمات حوزه توانبخشی هم تصریح کرد: هزینه ایاب وذهاب، درمان، و مسافرت های مددجویان درسال 95بیش از152میلیون ریال بوده است که بصورت بلاعوض به افراد زیر پوشش تعلق گرفت.
وی باتوجه به بیمه کارفرمایی افراد تحت پوشش گفت: بیمه سهم خویش فرمایی معلولان به مبلغ 56میلیون ریال پرداخت شده است وبه کارفرمایانی که معلولین رابه کارگرفته اندبرای تشویق پاداشی پرداخت می شود.
جلالی در ارتباط با پوشش خانوارهای چند قلو از خدمات وحمایت بهزیستی افزود: 22خانوار 2 قلو و چند قلو زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان میامی هستندوهمچنین حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی و حمایت‌های تغذیه‌ای بخشی از خدماتی است که اداره بهزیستی به خانواده‌هایی که دارای چند قلو هستند، ارائه می کند.
وی افزود:آموزش های مهارت زندگی، دوره های آماده سازی برای پیشگیری ازمحدودیت ها بویژه درحوزه پیشگیری ازاعتیاد وتامین شهریه دانشجویان زیر پوشش ازدیگر خدماتی است که به مددجویان ارائه می شود.
جلالی ازراه اندازی موسسه خیریه پبشگیری درمیامی خبر داد و افزود:این موسسه خصوصی در زمینه ارایه خدمات بینایی سنجی، شنوایی سنجی نوزادان و آموزش های پیشگیری فعالیت می کند.
رئیس بهزیستی میامی تامین مسکن معلولان را از اولویت های این اداره دانست وافزود:امسال 51 واحد مسکن برای خانواده های تک معلول درحال ساخت است که هریک از 80میلیون ریال کمک بلاعوض بهره مند می شوند.
وی گفت: ساخت 10مسکن روستایی دومعلولی نیز ازسال 95آغازشده است و تاکنون چهار واحد آن ها تحویل شده است.
8 دانش آموزفلج،10تن ضایعه نخاعی ،125 معلول ضایعه جسمی ،89 معلول شنوائی، 33 معلول اعصاب وروان و250تن نیز که دروضعیت سخت جسمی قرار دارند از خدمات بهزیستی میامی برخوردارمی باشند.
شهرستان میامی بابیش از40هزارتن جمعیت درشرق استان سمنان واقع است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر