کد خبر: 863020
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
در حالي كه 40 هزار معلم  حق‌التدريس و آموزش‌ياران نهضت سوادآموزي آرزوي استخدام در سر مي‌پرورانند و نمايندگان مجلس معتقد هستند كه اين جذب بايد بدون شركت در آزمون و با گذراندن دوره‌هاي آموزشي انجام شود، اما آموزش ‌و پرورشي‌ها مصرند اين افراد بايد همانند ساير داوطلبان در آزمون استخدامي شركت كنند و در صورت داشتن صلاحيت علمي و قبولي در آزمون به استخدام آموزش و پرورش درآيند.
 
مجلسي‌ها مي‌گويند با توجه به شيب تند بازنشستگي در آموزش و پرورش و خروج بيش از 400 هزار نفر نيرو از اين وزارتخانه طي چند سال آينده بايد نيروهاي غيررسمي با سال‌ها تجربه كار به مرور جذب شوند. نقطه مقابل نمايندگان مجلس، مسئولان آموزش‌ و پرورش هستند كه با استخدام نيروهاي حق‌التدريس بدون برگزاري آزمون مخالفند و براي مخالفت خود نيز دلايلي دارند.
 
نمايندگان مجلس به دليل تسريع در رسيدگي به مسئله استخدام آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزي و نيروهاي حق‌التدريس، 29 فروردين امسال يك فوريت طرح تعيين تكليف استخدامي معلمان حق‌التدريسي را تصويب كردند و اين طرح براي بحث و بررسي در خصوص كليات و جزئيات آن به كميسيون آموزش ارائه شد.
قانون تعيين تكليف استخدامي معلمان حق‌التدريس و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزي مصوب سال 88 است، اين قانون كه آموزش‌‌و‌پرورش را مكلف مي‌كند نيروهاي حق‌التدريس آزاد خود را استخدام كند تا به امروز براي تعيين تكليف گروهي از افراد، هشت اصلاحيه به خود ديده است كه همين اصلاحيه‌هاي مختلف، داشتن آمار دقيق از حق‌التدريسي‌ها را غير‌ممكن كرده است.
 
بر همين اساس اعضاي كميسيون آموزش مجلس هم تصميم گرفتند طرحي را كه جزئيات آن مشخص نيست، تصويب نكنند و تصميم‌گيري درباره آن را به صحن علني مجلس واگذار كنند.  از سوي ديگر مدت زماني است كه آموزش و پرورش با سونامي بازنشستگي معلمان مواجه شده است، چنانچه از امسال تا سال1400، 320 هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد و براين اساس به 300 هزار معلم نياز است. بحران بازنشستگي نيروي انساني در آموزش‌وپرورش مزيد بر علتي براي تعيين تكليف استخدامي معلمان حق‌التدريس و آموزش‌ياران نهضت سوادآموزي نيز شده است.  حال آنكه با رد كليات طرح تعيين تكليف استخدامي معلمان حق‌التدريسي و آموزش‌ياران نهضت سوادآموزي در كميسيون آموزش مجلس، ‌۴۰ هزار معلم حق‌التدريس در انتظار تعيين وضعيت استخدامي خود هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار