کد خبر: 862999
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
خطيب نمازجمعه تهران:
كابينه‌اي مي‌خواهيم كه براي مردم كار كند، با حاشيه‌سازي مخالفيم. مردم ديگر از شعار خسته شده‌اند. مردم مشكل دارند، پس مشكلات مردم را حل كنيم.
به گزارش فارس، آيت‌الله سيد احمد خاتمي، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي عبادي-سياسي نماز جمعه اين هفته تهران، با اشاره به انتخاب كابينه دولت دوازدهم گفت: در عرصه سياست داخلي همه در انتظارند تا ببينند كابينه دولت دوازدهم چه شكلي پيدا خواهد كرد، البته در اين زمينه قانون همه چيز را روشن كرده است. رئيس‌جمهور وزرا را به مجلس معرفي و مجلس هم انتخاب مي‌كند، اين مسير قانوني كار است. وي خطاب به رئيس‌جمهور و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: ما كابينه‌اي مي‌خواهيم كه براي مردم كار كند، با حاشيه‌سازي مخالفيم. مردم ديگر از شعار خسته شده‌اند. مردم مشكل دارند، پس مشكلات مردم را حل كنيم. قرآن و روايات به شما مي‌گويند دو معيار را در نظر بگيريد كه اولين معيار تعهد است، نمي‌شود كسي كه در آن جايگاه قرار گرفته تعهدش به دين ضعيف باشد.
 
خاتمي لياقت و توانمندي را از ديگر معيارها براي اعضاي كابينه دولت خواند و يادآور شد: مردم يك كابينه متعهد، متخصص، كارآمد و متخصص به دين مي‌خواهند.  امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اينكه مسئله حج از واجباتي مانند نماز و روزه است، گفت: اعزام حجاج به حج تصميم يك وزارتخانه و نهاد نيست، بلكه تصميم نظام اسلامي است كه حجاج ما به حج مشرف شوند. خاتمي بر همين اساس اضافه كرد: كشور ميزبان (عربستان) بايد شايسته‌ترين پذيرايي‌ها را از ضيوف‌الرحمان داشته باشند . وي ادامه داد: مسئولان ما اطمينان مي‌دهند در عرصه ديپلماسي كار شايسته را انجام دهند و عربستان هم تعهد داده در اين زمينه مشكلي پيش نيايد.
  
آنها كه جاي جلاد و شهيد را عوض مي‌كنند‌ توبه كنند
وي با اشاره به برگزاري همايش منافقين در فرانسه يادآور شد: نفس اجازه دادن به اينكه اين جنايتكاران در آنجا همايش برگزار كنند، حمايت عملي از تروريسم است. خاتمي افزود: متأسفانه فرانسه با استفاده از اين مهره‌هاي سوخته و نيز موضع‌گيري‌هاي ديگر نشان داد كه در عرصه سياسي عقب مانده است؛ چراكه از عناصر خائن و آدم‌كشي مانند داعشي‌ها استفاده مي‌كند. امام جمعه موقت تهران اضافه كرد: اسم اين همايش عملاً امضاي ترور است؛ چراكه ديديم زنده زنده پوست سه پاسدار را كندند و به شهادت رساندند. آنها همان منافقين دهه 60 هستند، آنگاه به آنها مجوز همايش مي‌دهيد؟ عده‌اي هم در داخل جاي جلاد و شهيد را عوض مي‌كنند. برخورد با اينها و كندن كلك‌شان عمل ارزشمند امام(ره) و پيروان آنها بود كه بايد به آنها مدال داد نه‌اينكه در سايت‌هاي خود جاي جلاد و شهيد را عوض كنند.
وي در همين راستا تصريح كرد: امروز اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به ديرالزور موشك زد، همه‌آفرين مي‌گويند، پس آنهايي كه در سايت‌هاي خود جاي جلاد و شهيد را عوض مي‌كنند، توبه كنند.
  
مصدق قدر اسلام را ندانست، سقوط كرد
خاتمي با اشاره به سالروز واقعه 30 تير گفت: از زمان سر كار آمدن مصدق تا كودتاي ننگين 28 مرداد 32 زماني به طول انجاميد، اما مصدق قدرنشناسي كرد. او قدر اسلام و روحانيت را ندانست و همچنين با مرحوم آيت‌الله كاشاني درافتاد و همين زمينه سقوط او را فراهم كرد.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: بازي كه اخيراً كويت با نظام جمهوري اسلامي شروع كرده مانند آفتاب روشن است كه لابي امريكايي ـ‌ صهيونيستي تمام تلاششان اين است كه روابط جمهوري اسلامي ايران را با همسايگان تيره كنند و اين بر همگان روشن است. وي ادامه داد: در اين ميان ما به وضوح لابي امريكايي‌ها و صهيونيست‌ها را مي‌بينيم ولي به كشورهاي همسايه مي‌گوييم شما چه بخواهيد و چه نخواهيد و چه قبول كنيد و چه نكنيد، ‌ايران اسلامي قدرتمندترين كشور منطقه است.
 
خاتمي بر همين اساس اضافه كرد: نفع خودتان در اين است كه روابط دوستانه با جمهوري اسلامي ايران داشته باشيد؛ چراكه شما به اين نياز داريد و ايران نشان داده همسايگاني كه روابط دوستانه با نظام اسلامي ما داشته باشند، بهترين برخورد را با آنها خواهد داشت و بدانيد دوستي با ايران براي شما مفيد است، اما دوستي با امريكا آخر و عاقبت ندارد. امام جمعه موقت تهران همچنين خاطرنشان كرد: تا وقتي كه امريكايي‌ها از شما استفاده مي‌كنند كه سودشان را ببرند، اما وقتي مدت مصرفتان تمام شد مانند صدام با شما برخورد مي‌كنند. كشورهاي همسايه ما بايد به اين نكته توجه داشته باشند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار