کد خبر: 862976
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
گفت‌وگوي كلاژ شده مجله اصلاح‌طلب با افتخاري
ماهنامه تجربه، عكس روي جلد شماره تيرماه خود را به عليرضا افتخاري خواننده، شناخته شده كشور اختصاص داده است و تيتر اصلي اين مجله نيز به گفت‌وگو با اين خواننده اختصاص دارد.
محمدصادق عابدینی
 
گفت‌وگوي مجله تجربه با عليرضا افتخاري به ظاهر اختصاصي است و خبرنگاري كه آن را تهيه كرده در مقدمه‌اي كه براي گفت‌وگو نوشته صحنه‌اي از يك گفت‌وگوي چالشي را به تصوير كشيده است.
 
با وجود اين از همان روي جلد مجله و تيترهاي انتخاب شده مي‌شود به آشنا بودن جملاتي كه از عليرضا افتخاري نقل شده پي برد و با يك جست‌وجوي ساده در گوگل مي‌شود به راحتي مجموعه‌اي از گفت‌و‌گو‌هاي قديمي اين خواننده را پيدا كرد كه در مجله تجربه به صورت كلاژ شده در كنار هم قرار گرفته و به خواننده اين گونه القا مي‌شود كه همه اين حرف‌ها در عرض يك گفت‌وگو انجام شده. اگرچه شايد خبرنگاري كه گفت‌وگو با افتخاري را در اختيار «تجربه» قرار داده، پيش از اين همان گفت‌وگوها را با اين خواننده گرفته باشد و به رسانه‌هاي مختلف فروخته باشد، كه كاري غيراخلاقي و غيرحرفه‌اي است، اما چوب زدن به گذشته و پرداختن به يك داستان كهنه شده و قديمي چه سودي براي نشريه اصلاح‌طلب «تجربه» دارد؟
 
عليرضا افتخاري استاد آواز و خوانندگي سال‌ها به خاطر يك برخورد با رئيس دولت نهم و دهم، از سوي برخي جريان‌هاي سياسي و چهره‌هاي هنري وابسته به آن، طرد شد، آن هم در زماني كه دولت دهم سر كار بود و مي‌توانست از اين هنرمند حمايت كند ولي اين كار را نكرد. افتخاري سال‌ها دوري و بي مهري را تحمل كرد و هنوز هم برخي‌ها دوست دارند آن نگاه سنگين روي اين خواننده و فعاليت‌هاي وي باشد.
كلاژ گفت‌وگوي مجله تجربه كه گلچيني از چند گفت‌و‌گو با اين خواننده است، نيز در همان حال و هوا تنظيم شده است.
 
پيدا كردن اينكه بخش‌هاي مختلف اين گفت‌وگو از ديگر رسانه‌ها به عاريه گرفته شده، آنقدر ساده است كه حتي كليدواژه‌هاي مشهور آن را مي‌توان از گذشته به ياد آورد. با وجود اين مجله تجربه به هر دليلي از جمله لگد زدن به يك قصه كهنه، از اين كار غيرحرفه‌اي چشم‌پوشي كرده و صحبت‌هاي گلچين شده و مقطوع شده افتخاري را به عنوان گفت‌وگوي تازه منتشر كرده است، آن هم با انتخاب تيتري از ديدار هفت سال پيش اين خواننده با محمود احمدي‌نژاد و اعلام برائت وي از رئيس‌جمهور سابق.
جريان اصلاح طلب به‌رغم گذشت بيش از چهار سال از پايان عمر دولت دهم و كنار رفتن احمدي‌نژاد از مناصب سياسي، هنوز هم به دنبال پر رنگ كردن وي است و از فرصت‌هايي مانند حرف‌هاي چند سال پيش افتخاري در مذمت در آغوش كشيدن احمدي‌نژاد براي تخريب وي استفاده مي‌كند.
 
اين اصرار بيهوده در حالي انجام مي‌شود كه با گذشت چهار سال نتيجه انتخابات رياست جمهوري اخير، نشان داد كه رئيس دولت نهم و دهم به پايان عمر فعاليت‌هاي سياسي‌اش نزديك شده و حتي قدرت جريان‌سازي سياسي را كه اصلاح‌طلبان از آن واهمه داشتند از دست داده است.
 
امروز مجله تجربه تصوير عليرضا افتخاري را به عنوان عكس روي جلد خود انتخاب مي‌كند و اين كار به آن معنا است كه مهم‌ترين متن منتشر شده در اين مجله متعلق به اين خواننده است؛ مردي كه مي‌گويد 10 سال به خاطر احمدي‌نژاد فحش شنيده و رسانه‌ها بزرگ‌ترين ضربه را به وي زده‌اند. آيا اين رسانه‌ها از همان جنس مجله تجربه نيستند كه براي زنده نگه داشتن يك جريان تخريبي سياسي، گفت‌وگوي كلاژ شده‌اي را سر هم كند تا بار ديگر افتخاري را به بحث روز سياسي تبديل كند؟ افتخاري در بخشي از گفت‌وگوي منتشر شده در «تجربه» تصريح مي‌كند: «من بعد از 30 سال خواندن با تمام وجود، اين حقم بود؟ بعد از سي و خرده‌اي سال اين حق من و خانواده‌ام نبود». اين روزها كه بحث رواج موسيقي و برگزاري كنسرت از سوي رسانه‌هاي اصلاح‌طلب به عنوان خواسته‌اي ملي مطرح مي‌شود، خوب است گوشه‌اي از رفتاري كه اين رسانه‌ها در طول سال‌هاي گذشته با يك خواننده اسم و رسم‌دار و داراي اصالت انجام داده‌اند به عنوان يك تجربه تاريخي ثبت شود. جرياني كه خود را دوستدار هنر معرفي مي‌كند در مواجهه با يك برخورد كه مي‌توانست به سادگي پايان پذيرد، كاري را صورت داد كه يك خواننده و خانواده‌اش تا مرز نابودي پيش بروند و به گفته افتخاري حتي براي خودكشي طناب هم بخرد! مدافعان امروز برگزاري كنسرت با اين تجربه‌هاي قديمي چه مي‌كنند؟!
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
1
لعنت به حسود، افتخاری عزيز ماهست وخواهد بود ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار