کد خبر: 862967
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
داستان را اشتباه فهميده‌اند. آقاياني كه بر مسند رياست تكيه زده‌اند، ‌كل داستان را اشتباه فهميده‌اند.
دنیا حیدری
دنیا حیدری
 
داستان را اشتباه فهميده‌اند. آقاياني كه بر مسند رياست تكيه زده‌اند، ‌كل داستان را اشتباه فهميده‌اند. يا شايد هم خودشان را به اشتباه زده‌اند كه امروز به جاي پايين انداختن سر و جوابگو بودن به هوادار، او را تهديد مي‌كنند كه اگر كمك نكند، ضرر آن را خواهد ديد. رفتاري كه بايد باعث شرمندگي باشد، اما انگار كه نيست!
 
شايد به جاي آنكه يقه طاهري، مديرعامل پرسپوليس را بابت صحبت‌هايش بگيريم، ‌بايد يقه آنهايي را بگيريم كه امثال طاهري را بر مسند رياست مي‌نشانند. آنهايي كه شرايطي را فراهم مي‌كنند كه يك مديرعامل به جاي درآمد‌زايي يا حتي شرمنده بودن از عدم درآمد‌زايي، در چشم هوادار زل زده و طلبكارانه او را تهديد كند كه اگر به سامانه‌اي كه نقش اسپانسر تيم را بازي مي‌كند، پيامك ندهد و ارتباطش را با آن قطع كند، ضررش را در آينده خواهد ديد.  حرف‌هاي تأسف‌بار مديرعامل پرسپوليس، صحبت‌هاي كلاني، پيشكسوت پرسپوليس را يادآور مي‌شود كه تأكيد مي‌كند كسي به بازيكنان اخلاق را ياد نداده و حالا كه خوب نگاه مي‌كنيم، مي‌بينيم كه گويي كسي به مديران هم اخلاق را ياد نداده‌است؛ نه اخلاق را و نه مديريت را، كه اگر غير از اين بود، امروز وظيفه خود را با منت و تهديد بر دوش هوادار نمي‌گذاشتند و طلبكارانه او را به سخره نمي‌گرفتند!
 
بدون شك يكي از مهم‌ترين وظايف مديرعامل يك باشگاه درآمد‌زايي و تأمين هزينه‌هاي آن است. بستن قراردادهايي كه هر كدام به تركمنچاي مي‌ماند و گذاشتن هزينه‌هاي هنگفت و بدهي‌هاي سرسام‌آور روي دست باشگاه را كه هر كسي مي‌تواند انجام دهد و نيازي نيست كه حتماً سمت مديرعاملي را يدك بكشد! مديرعامل حتماً وظايفي مهم‌تر از افزودن ميلياردي به بدهي كلان باشگاه را دارد. به نظر مي‌رسد كه مديرعامل پرسپوليس داستان را اشتباه متوجه شده كه امروز اينگونه تعجب برانگيز سخن گفته و به طور كاملاً واضح و شفاف، شانه از زير بار مسئوليت خالي مي‌كند و درآمد‌زايي و تأمين هزينه‌هاي مالي باشگاه را به دوش هوادار اين تيم مي‌اندازد و لحني تأسف‌بار چنان او را مورد خطاب قرار مي‌دهد كه نه در شأن هوادار پرسپوليس است، ‌نه  تيم پرسپوليس و نه حتي مديريت اين باشگاه. اما همانطور كه گاه پيشكسوتان اين تيم مي‌گويند بازيكنان بايد بدانند پيراهن چه تيمي را بر تن كرده‌اند، مديران اين باشگاه نيز بايد بدانند كه بر صندلي رياست چه باشگاهي با چه پيشينه‌اي تكيه زده‌اند و به گونه‌اي سخن نگويند كه شخصيت يكي از بزرگترين باشگاه‌هاي ايران را زير سؤال ببرند!
 
گرفتن كاسه گدايي مقابل هواداري كه وظيفه‌اش هر چه باشد، ‌تأمين هزينه‌هاي مالي باشگاه نيست به خودي خود سرتا پا اشكال است و بارها و بارها گفته شده كه وزارت ورزش بايد جلوي چنين رفتارهايي را بگيرد؛ چراكه هزينه شدن از بيت‌المال برداشت از جيب مردم است و درست نيست با يك دست از اين جيب و با دست ديگر از جيب مردم هزينه شود. آنهم هزينه‌هايي كه بيش از نيمي از آنها به دليل بي‌تدبيري‌هاي مديريت است و تنها رقم بدهي‌هاي پرسپوليس را بيشتر مي‌كند!
 
اين درست است كه در فوتبال ايران باشگاه‌ها از بسياري درآمدهاي تعريف شده در صنعت فوتبال محروم هستند، اما اين بهانه خوبي نيست كه مديرعامل يك باشگاه به جاي حل اين مشكل و يافتن اسپانسري مطمئن براي تأمين نيازهاي تيمش، چشم به جيب هوادار دوخته و او را موظف به حل مشكلات مالي بداند. اينكه هوادار پرسپوليس از روي احساسات يا براي كمك پيامي به شماره‌اي خاص ارسال مي‌كند تا تيمش را در تأمين هزينه‌هاي مالي‌اش كمك كند، ‌بدون شك تنها يك لطف و نشانه سخاوت اوست، اما قرار نيست اين لطف يك وظيفه تلقي شده و مديرعامل را برآن دارد كه بي‌هيچ گونه خجالت يا شرمندگي در چشم هوادار نگاه كرده و بگويد كه: « هواداراني كه توانايي لازم را ندارند مي‌توانند مشاركت نكنند يا به مشاركت خود پايان دهند، ولي قطعاً تأثير منفي آن را در تيم محبوب خود خواهند ديد.»
آيا اين نوع رفتار نشان دهنده آن نيست كه هيچگونه نظارتي به رفتارها، ‌گفتارها و عملكرد مديران عامل باشگاه‌ها نيست؟ اين اولين بار نيست و آخرين بار هم نخواهد بود. طاهري تنها مديرعاملي نيست كه مي‌خواهد وظايف خود را به دوش هوادار گذاشته و اسراف‌هاي تيمش را از جيب او تأمين كند.
 
اين رفتار كه بدون شك باعث شرمندگي فوتبال مي‌شود، پيش از اين از سوي مديران قبلي پرسپوليس هم ديده شده بود اما عدم برخوردي جدي با آن باعث شده تا امروز مديرعامل پرسپوليس علاوه بر اين، با پنبه سر هوادار را بريده و او را خيلي نرم تهديد كند. آنهم با تيمي كه به خوبي مي‌داند چه ارزش، ‌اعتبار و احترامي براي هوادار دارد! هواداري كه تا ديروز از جانش براي اين تيم مايه مي‌گذاشت و در سرما و گرما دست از هيچگونه حمايتي برنمي‌داشت و حالا به‌زعم آقايان مستلزم آن است كه از جيبش هم هزينه كند و اين گويا از ديد آقايان برايش يك وظيفه است! اما بايد يكي به مديرعامل پرسپوليس گوشزد كند كه آقاي طاهري، حق نداري مسئوليت خود را بردوش هوادار بگذاري!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار