کد خبر: 862861
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
رئیس شورای راهبردی قلب و عروق بیمارستان رضوی:
رئیس شورای راهبردی قلب و عروق بیمارستان رضوی گفت: نخستین کنگره بین‌المللی CTO در دو سطح منطقه‌ای و جهانی با مشارکت کنگره قلب اروپا در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.

دکتر محمود شبستری در نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی CTO که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، بیان کرد: بطور کلی هرگاه یک یا چند تنگی یا انسداد در مسیر عروق کرونری وجود داشته باشد و منجر به کاهش میزان خون عبوری از مسیر رگ شود، بیماری عروق کرونر نامیده می‌شود که مهم ترین و شایع ترین علت تنگی یا انسداد کامل عروق کرونر تصلب شرائین یا آترواسکلروز است.

وی ادامه داد: بیماری‌های دیواره شریان‌ها که در اصطلاح، آرتریت گفته می شود، تروما و گاها آمبولی به داخل عروق کرونر از جمله علل نامعمول ایجاد بیماری عروق کرونر هستند.

شبستری تصریح کرد: در راستای افزایش سطح دانش متخصصان قلب و عروق داخلی و نیز تبادل اطلاعات با متخصصان خارج از کشور، ۵ و ۶ مردادماه نخستین کنگره بین‌المللی CTO در دو سطح منطقه‌ای و جهانی با مشارکت کنگره قلب اروپا در بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.

وی گفت: برنامه «CTO ایران» در سطحی پیشرفته در سطح جهان شناخته شده است و در این سیمنار دو روزه توانمندی‌های علمی و پزشکی جمهوری اسلامی ایران و آستان قدس رضوی معرفی خواهد شد.

رئیس شورای راهبردی قلب و عروق بیمارستان رضوی با بیان اینکه این سیمینار بار علمی بسیار بالایی دارد، عنوان کرد: در این سیمینار آخرین دستاوردهای علمی و پزشکی ارائه می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار